Methods of Entrepreneurship Education in Management Programmes at University of South Bohemia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43899971" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43899971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods of Entrepreneurship Education in Management Programmes at University of South Bohemia
Popis výsledku v původním jazyce
Entrepreneurship education (EE) is becoming more and more important everywhere in the world and research in entrepreneurship are growing and getting legitimacy in the scientific communities. Teaching methods have an important role in entrepreneurship education. The key to a successful entrepreneurship education is to find the most effective way to manage the teachable skills and identify the best match between student needs and teaching methods. The aim of the paper is to find out what types of education related to entrepreneurship would be welcomed by the students at the University of South Bohemia. This paper used a specially designed questionnaire (214 questionnaires) to explore undergraduate students’ preferences in teaching methods of EE. The students expected to be taught by active methods, e.g. experts lectures and business simulators.
Název v anglickém jazyce
Methods of Entrepreneurship Education in Management Programmes at University of South Bohemia
Popis výsledku anglicky
Entrepreneurship education (EE) is becoming more and more important everywhere in the world and research in entrepreneurship are growing and getting legitimacy in the scientific communities. Teaching methods have an important role in entrepreneurship education. The key to a successful entrepreneurship education is to find the most effective way to manage the teachable skills and identify the best match between student needs and teaching methods. The aim of the paper is to find out what types of education related to entrepreneurship would be welcomed by the students at the University of South Bohemia. This paper used a specially designed questionnaire (214 questionnaires) to explore undergraduate students’ preferences in teaching methods of EE. The students expected to be taught by active methods, e.g. experts lectures and business simulators.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019
ISBN
978-80-213-2878-5
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
212-218
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta
Místo vydání
ČZU Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000478861500028