Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900705" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with problems of a marketing realization in some Czech companies. At present time the term “Marketing” is very spread in the Czech Republic. A whole range of firms perceive marketing differently and a realization is represented as financially demanding or nearly very expensive. In many cases the marketing is confused with promotion or advertisement, other firms see in the marketing a “new” form of sale which ought to deceive a customer and consumer into a product. Some firms refuse to realize a marketing fully. Why some firms think in this way, this was a subject of the investigation. The conclusions are aimed at uncovering this fact at selected firms.

  • Název v anglickém jazyce

    Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with problems of a marketing realization in some Czech companies. At present time the term “Marketing” is very spread in the Czech Republic. A whole range of firms perceive marketing differently and a realization is represented as financially demanding or nearly very expensive. In many cases the marketing is confused with promotion or advertisement, other firms see in the marketing a “new” form of sale which ought to deceive a customer and consumer into a product. Some firms refuse to realize a marketing fully. Why some firms think in this way, this was a subject of the investigation. The conclusions are aimed at uncovering this fact at selected firms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM: 100 Years of the Koruna

  • ISBN

    978-80-7394-776-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    82-88

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku