Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900705" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900705 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with problems of a marketing realization in some Czech companies. At present time the term “Marketing” is very spread in the Czech Republic. A whole range of firms perceive marketing differently and a realization is represented as financially demanding or nearly very expensive. In many cases the marketing is confused with promotion or advertisement, other firms see in the marketing a “new” form of sale which ought to deceive a customer and consumer into a product. Some firms refuse to realize a marketing fully. Why some firms think in this way, this was a subject of the investigation. The conclusions are aimed at uncovering this fact at selected firms.
Název v anglickém jazyce
Why a marketing realization is financially demanding for some Czech companies?
Popis výsledku anglicky
The article deals with problems of a marketing realization in some Czech companies. At present time the term “Marketing” is very spread in the Czech Republic. A whole range of firms perceive marketing differently and a realization is represented as financially demanding or nearly very expensive. In many cases the marketing is confused with promotion or advertisement, other firms see in the marketing a “new” form of sale which ought to deceive a customer and consumer into a product. Some firms refuse to realize a marketing fully. Why some firms think in this way, this was a subject of the investigation. The conclusions are aimed at uncovering this fact at selected firms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM: 100 Years of the Koruna
ISBN
978-80-7394-776-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Název nakladatele
Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—