Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901412" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu
Popis výsledku v původním jazyce
Kurikulum matematiky v primárním vzdělávání v Německu pružně reaguje na soustavně se měnící stav lidské společnosti a vědy. Příkladem toho je výuka pravděpodobnosti na 1.stupni základních škol. V Německu je učivo pravděpodobnosti díky kvalitní legislativní opoře integrální součástí vzdělávání na všech typech a stupních škol. Didaktici matematiky se věnují výzkumu této problematiky a informují o svých výsledcích převážně v úzce zaměřených studiích. Německé učebnice matematiky pro 1. stupeň obsahují základní učivo pravděpodobnosti. Výuka pravděpodobnosti se na 1. stupni převážně hravou formou zaměřuje na budování prvotních představ žáků o náhodných procesech a pravděpodobnosti jevů. Příspěvek shrnuje podstatné rysy výuky pravděpodobnosti v primárním vzdělávání v Německu a poskytuje množství podnětů pro české učitele při výuce pravděpodobnosti na 1. stupni českých základních škol.
Název v anglickém jazyce
Teaching Probability at Primary Schools in Germany
Popis výsledku anglicky
Mathematics curriculum at primary schools in Germany responds promptly to permanently changing situation of human society and science. Teaching Probability at elementary schools can be set as an example. In Germany the Probability curriculum is owing to fine legislative support an integral part of education at all sorts and stagesof schools. The didacticiansof Mathematics deal with research of this topic and they inform of their results mostly in narrowly focused studies. The German mathematical schoolbooks for primary schools containthe fundamental curriculum of probability. The Teaching of Probability at primary schools focuses mainly by a playful form to build primalpupil concepts about random processesand probability of phenomena.The article summarizes the fundamental attributesof teaching Probability at primary schools in Germany and it provides a lot of impulses for Czech teachers during teaching Probability at Czech primary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
13-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—