Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901412" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kurikulum matematiky v primárním vzdělávání v Německu pružně reaguje na soustavně se měnící stav lidské společnosti a vědy. Příkladem toho je výuka pravděpodobnosti na 1.stupni základních škol. V Německu je učivo pravděpodobnosti díky kvalitní legislativní opoře integrální součástí vzdělávání na všech typech a stupních škol. Didaktici matematiky se věnují výzkumu této problematiky a informují o svých výsledcích převážně v úzce zaměřených studiích. Německé učebnice matematiky pro 1. stupeň obsahují základní učivo pravděpodobnosti. Výuka pravděpodobnosti se na 1. stupni převážně hravou formou zaměřuje na budování prvotních představ žáků o náhodných procesech a pravděpodobnosti jevů. Příspěvek shrnuje podstatné rysy výuky pravděpodobnosti v primárním vzdělávání v Německu a poskytuje množství podnětů pro české učitele při výuce pravděpodobnosti na 1. stupni českých základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Probability at Primary Schools in Germany

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematics curriculum at primary schools in Germany responds promptly to permanently changing situation of human society and science. Teaching Probability at elementary schools can be set as an example. In Germany the Probability curriculum is owing to fine legislative support an integral part of education at all sorts and stagesof schools. The didacticiansof Mathematics deal with research of this topic and they inform of their results mostly in narrowly focused studies. The German mathematical schoolbooks for primary schools containthe fundamental curriculum of probability. The Teaching of Probability at primary schools focuses mainly by a playful form to build primalpupil concepts about random processesand probability of phenomena.The article summarizes the fundamental attributesof teaching Probability at primary schools in Germany and it provides a lot of impulses for Czech teachers during teaching Probability at Czech primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elementary Mathematics Education Journal

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    13-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus