Úlohy z pravděpodobnosti v učebnicích matematiky v primárním stupni vzdělávání v Německu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901427" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úlohy z pravděpodobnosti v učebnicích matematiky v primárním stupni vzdělávání v Německu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá rozvojem matematické gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ v oblasti pravděpodobnosti. Nejdříve stručně připomínáme zařazení učiva pravděpodobnosti v legislativních kurikulárních dokumentech pro 1. stupeň ZŠ v Německu. V další kapitole je představena koncepce výuky pravděpodobnosti na 1. stupni ZŠ v Německu podle autorů Sill a Kurzmann z Německa. V hlavní části příspěvek ukazuje zpracování učiva pravděpodobnosti v německých učebnicích matematiky Louskáček pro 2. až 4. ročník ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Probability problems in mathematics textbooks in primary education in Germany
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the development of mathematical literacy of primary school pupils in the field of probability. First, we briefly recall the inclusion of the probability curriculum in legislative curricular documents for the 1st grade of elementary school in Germany. The next chapter presents the concept of teaching probability at the 1st stage of primary school in Germany according to the authors Sill and Kurzmann from Germany. In the main part, the paper shows the processing of the probability curriculum in German textbooks of mathematics Louskáček for the 2nd to 4th year of elementary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2020
ISBN
978-80-86843-67-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
45-60
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
12. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—