Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kulturní eventy ve venkovském cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43902088" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43902088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kulturní eventy ve venkovském cestovním ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola má za cíl posoudit očekávání účastníků venkovského cestovního ruchu a identifikovat faktory, které významně ovlivňují spokojenost na kulturních akcích na základě dotazníků vyplněných při osobním dotazováním návštěvníků vybraných kulturních akcí ve venkovských obcích. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno motivaci účastníků cestovního ruchu k návštěvě konkrétní kulturní akce, očekávání a vnímání důležitosti jednotlivých poskytovaných služeb. Nejvýznamnějším motivátorem je očekávaná atmosféra kulturní události a prostředí, ve kterém se event uskutečňuje. V případě motivace se výsledky shodují s obdobným šetřením uskutečněným mezi účastníky městských kulturních eventů. Pokud jde o očekávání, největší rozpor mezi očekáváním a skutečností se objevuje mezi novými návštěvníky. K nejvýznamnějším prediktorům motivace k návštěvě festivalu jsou cena vstupného, tradice a prostředí, které na motivaci působí odlišně u jednotlivých věkových skupin návštěvníků a jejich vliv se mění i s frekvencí návštěv obdobných kulturních akcí.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Events in Rural Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter aims to assess the expectations of participants in rural tourism and identify factors that significantly affect satisfaction at cultural events on the basis of questionnaires completed in personal interviews with visitors to selected cultural events in rural communities. The questionnaire survey focused on the motivation of tourism participants to visit a specific cultural event, expectations and perceptions of the importance of individual services provided. The most important motivator is the expected atmosphere of the cultural event and the environment in which the event takes place. In the case of motivation, the results coincide with a similar survey conducted among participants in urban cultural events. In terms of expectations, the biggest discrepancy between expectations and reality emerges among new visitors. The most important predictors of motivation to visit the festival are the price of admission, tradition and environment, which affect the motivation differently for individual age groups of visitors and their influence changes with the frequency of visits to similar cultural events.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Venkovský cestovní ruch

  • ISBN

    978-80-210-9593-9

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    64-71

  • Počet stran knihy

    143

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně, Společnost vědeckých expertů cestovního ruchu (SVECR), z.s.

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly