Český systém kvality služeb – nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43902280" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43902280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Český systém kvality služeb – nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Služby představují důležitý zdroj ekonomického růstu. Podstata služeb je založena na kvalitě, s jakou jsou poskytovány klientům. Je tak žádoucí poskytovat služby na co nejvyšší úrovni. V nejobecnějším smyslu kvalitu chápeme jako stupeň uspokojení zákazníkových požadavků (ISO 9001:2015). Ve vztahu k cestovnímu ruchu tak kvalita hraje klíčovou. Zejména pro organizace, které implementuje vhodné nástroje zvyšující kvalitu do svých aktivit, kvalita a management řízení kvality představují významnou konkurenční výhodu. V tržních podmínkách České republiky je takový nástroj zvyšování kvality reprezentován Českých systémem kvality služeb. Tento projekt je zaměřen na zvyšování kvality a konkurenceschopnosti na poli cestovního ruchu. Cílem tohoto příspěvku je představit tento systém, popsat podmínky jeho fungování a ověření použitelnosti Českého systému kvality služeb v praxi.
Název v anglickém jazyce
Czech Service Quality System – a Tool for Raising Competitiveness in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Services represent an important source of economic growth. The essence of services is based on the best possible level of providing them – that means with the highest quality. In the most general sense, quality is understand as a degree of fulfillment of customers´ requirements (ISO 9001:2015). Quality thus plays a crucial role in relation to tourism. Especially for organizations implementing appropriate tools to increase quality in their day-to-day activities, quality represents a significant competitive advantage. So it is necessary to pay special attention to the management of quality. In conditions of the Czech Republic is such management tool represented by the Czech Service Quality System (CSQS). This project is focused on raising quality and competitiveness in the field of tourism in the Czech Republic. The Czech Service Quality System is set up as a two-step system, suitable for SMEs in private as well as in the public sector. Successful certification is subject to the fulfillment of several entry conditions. The aim of this article is to introduce this system and to describe how the conditions are set and how the system works. The partial goal is to verify the applicability of the Czech Service Quality System in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cirkulární ekonomika a další vybrané aktuální aspekty ekonomie: Sborník vybraných příspěvků studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7394-802-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
163-168
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
7. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—