Organizace a řízení cestovního ruchu v české republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125781" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizace a řízení cestovního ruchu v české republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na problematiku řízení a organizace cestovního ruchu v České republice. V teoretické rovině vychází z principů destinačního managementu, což je soubor technik a nástrojů sloužících k řízení turistické destinace. Tato činnost je v jednotlivých oblastech prováděna organizacemi cestovního ruchu (OCR), které koordinují, plánují a organizují, rozhodují a regulují cestovní ruch za účelem dosažení jeho udržitelného rozvoje a zachování konkurenceschopnosti na trhu. Přínosem příspěvku je analýza současné úrovně organizace cestovního ruchu v České republice a návrh modelu jeho efektivního řízení. Základním principem je spolupráce veřejného a podnikatelského sektoru, stanovení jasných kompetencí na jednotlivých úrovních řídící struktury a vytvoření komplexního rezervačního a informačního systému cestovního ruchu se začleněním všech dodavatelů služeb. Nezbytnou podmínkou funkčnosti tohoto systému je jeho propagace v zahraničí prostřednictvím CzechTourismu.
Název v anglickém jazyce
THE ORGANIZATION AND MANAGEMENT OF TOURISM IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on problems in organizing and managing tourism in the Czech Republic. At the theoretical level it is based on the principles of destination management which is a set of techniques and tools that serve for managing a tourist destination.In individual areas this activity is conducted by organizations of tourism (OCR) that coordinate, plan and organize, decide and regulate tourism for the purpose of reaching its sustainable development and maintaining its competitiveness on the market. The contribution of this paper lies in the analysis of a contemporary level of organizing tourism in the Czech Republic and the suggestion of a model for its efficient management. The basic principle is the cooperation between public and entrepreneurial sectors, setting clear competences on individual levels of the managing structure and creating a complex reservation and information system of tourism involving all service providers. The promotion abroad by force of CzechTourism appears t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2008 - 2. část
ISBN
978-80-7392-021-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD, s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—