Organizační struktura cestovního ruchu v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144503" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizační struktura cestovního ruchu v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá nezbytností tvorby jednotné organizační struktury cestovního ruchu v České republice. Analyzuje současný stav a na výsledcích případové studie Analýza organizace cestovního ruchu v turistické oblasti Moravský kras a okolí ukazuje nízkou míru spolupráce mezi jednotlivými subjekty aktivními v cestovním ruchu a absenci zastřešující organizace cestovního ruchu (OCR), která by koordinovala rozvojovou, propagační a koncepční činnost oblasti a spolupracovala s regionální organizací cestovního ruchu. Na základě uvedených informací byl sestaven model organizační struktury cestovního ruchu v České republice. Součástí modelu je vymezení kompetencí a činností jak pro národní agenturu CzechTourism, tak pro OCR na jednotlivých úrovních řízení s cílem zabránit duplicitním aktivitám a zefektivnit rozvoj cestovního ruchu v destinacích. Jak vyplývá z Koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice na období 2007-2013 je vytvoření organizační struktury cestovního ruchu obs
Název v anglickém jazyce
Organizational structure of tourism in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the necessity to establish a unified organizational structure of tourism in the Czech Republic. It analyses the present situation and by using the result of the case study "The analysis of tourism organization in the tourism region of Moravian Karst and its surroundings" it shows the low level of cooperation among individual subjects that are active in tourism, and also the absence of a covering organization of tourism (Destination management company-DMC) that would coordinate developing, promotional and conceptual activities of an area and would also cooperate with a regional organization of tourism. On the basis of the information mentioned above a model of organization tourism in the Czech Republic. Defining competencies and activities is a part of the model -- for the national agency of CzechTourism as well as for DMC at individual levels of management, with the target to avoid duplicate activities and make the development of tourism in destinations more effici
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—