Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Destinační management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125537" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Destination management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th

  • Název v anglickém jazyce

    Destination management

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural economics : Zemědělská ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    54

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus