Destinační management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125537" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Destination management
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th
Název v anglickém jazyce
Destination management
Popis výsledku anglicky
This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural economics : Zemědělská ekonomika
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
54
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—