Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Distribution in Microbreweries during the COVID-19 pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43904106" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43904106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Distribution in Microbreweries during the COVID-19 pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The microbrewery market in the Czech Republic was stunned by the Pandemic COVID-19 crisis after a dramatic boom in the last fifteen years. Microbreweries as small and medium-sized enterprises have been forced to seek new channels to provide products to customers. In this paper, we examine the product distribution channels, including the possibilities of using online sales. The methodological approach is based on a questionnaire survey of 106 microbreweries. We analyzed relation of enterprise characteristics (localization, range of activities, production volume and number of years in business) and between distribution methods. The results show that production volume, partially localization of breweries, and range of activities related to the distribution channels selection on a statistically significant level. The age of a microbrewery was not identified as a factor significantly related to distribution channel preference.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Distribution in Microbreweries during the COVID-19 pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The microbrewery market in the Czech Republic was stunned by the Pandemic COVID-19 crisis after a dramatic boom in the last fifteen years. Microbreweries as small and medium-sized enterprises have been forced to seek new channels to provide products to customers. In this paper, we examine the product distribution channels, including the possibilities of using online sales. The methodological approach is based on a questionnaire survey of 106 microbreweries. We analyzed relation of enterprise characteristics (localization, range of activities, production volume and number of years in business) and between distribution methods. The results show that production volume, partially localization of breweries, and range of activities related to the distribution channels selection on a statistically significant level. The age of a microbrewery was not identified as a factor significantly related to distribution channel preference.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Scientific Conference INPROFORUM New trends and challenges in the management of organisations

  • ISBN

    978-80-7394-863-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    85-90

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000835761600014