Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43904408" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43904408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2022-01-007" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2022-01-007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers
Popis výsledku v původním jazyce
The current trend of digitization across companies, namely the Industry 4.0 concept, brings a number of challenges but also promises of future benefits resulting from its implementation. The aim of the paper is to analyze and evaluate the motivation of enterprises for the implementation of Industry 4.0 and similarly, to evaluate the barriers to its implementation. The subjects of the survey represent enterprises in the food industry in the Czech Republic. The results showed the main motivations and barriers to the implementation of Industry 4.0 across food enterprises in the Czech Republic. Correlation analysis expanded the results by the possible influence of the size of the enterprise. An important finding also was that environmental and social factors do not play a significant role in the context of motivation and barriers to the implementation of Industry 4.0.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers
Popis výsledku anglicky
The current trend of digitization across companies, namely the Industry 4.0 concept, brings a number of challenges but also promises of future benefits resulting from its implementation. The aim of the paper is to analyze and evaluate the motivation of enterprises for the implementation of Industry 4.0 and similarly, to evaluate the barriers to its implementation. The subjects of the survey represent enterprises in the food industry in the Czech Republic. The results showed the main motivations and barriers to the implementation of Industry 4.0 across food enterprises in the Czech Republic. Correlation analysis expanded the results by the possible influence of the size of the enterprise. An important finding also was that environmental and social factors do not play a significant role in the context of motivation and barriers to the implementation of Industry 4.0.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Economic Days Vol. 12 proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2022
ISBN
978-80-7435-855-5
ISSN
2464-6059
e-ISSN
2464-6067
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
69-78
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
9. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—