Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43904408" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43904408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2022-01-007" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2022-01-007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current trend of digitization across companies, namely the Industry 4.0 concept, brings a number of challenges but also promises of future benefits resulting from its implementation. The aim of the paper is to analyze and evaluate the motivation of enterprises for the implementation of Industry 4.0 and similarly, to evaluate the barriers to its implementation. The subjects of the survey represent enterprises in the food industry in the Czech Republic. The results showed the main motivations and barriers to the implementation of Industry 4.0 across food enterprises in the Czech Republic. Correlation analysis expanded the results by the possible influence of the size of the enterprise. An important finding also was that environmental and social factors do not play a significant role in the context of motivation and barriers to the implementation of Industry 4.0.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Industry 4.0 in Czech Food Enterprises: Motivation and Barriers

  • Popis výsledku anglicky

    The current trend of digitization across companies, namely the Industry 4.0 concept, brings a number of challenges but also promises of future benefits resulting from its implementation. The aim of the paper is to analyze and evaluate the motivation of enterprises for the implementation of Industry 4.0 and similarly, to evaluate the barriers to its implementation. The subjects of the survey represent enterprises in the food industry in the Czech Republic. The results showed the main motivations and barriers to the implementation of Industry 4.0 across food enterprises in the Czech Republic. Correlation analysis expanded the results by the possible influence of the size of the enterprise. An important finding also was that environmental and social factors do not play a significant role in the context of motivation and barriers to the implementation of Industry 4.0.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days Vol. 12 proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2022

  • ISBN

    978-80-7435-855-5

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    69-78

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku