Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling the Influence of Opinion Leaders in E-commerce Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43904598" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43904598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2022.vspj.cz/download/proceedings-4.pdf" target="_blank" >https://mme2022.vspj.cz/download/proceedings-4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling the Influence of Opinion Leaders in E-commerce Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of Internet technologies and Web 2.0 in recent years, also in connection with the current pandemic, has stimulated the growth of e-commerce. Increased attention is also paid to business applications, strategies, and user behavior.Users in the e-commerce environment have access to share their experiences. They have access to the knowledge and understanding of other users. In this environment, opinions and decisions can profoundly affect each other. In this paper, we examine the interaction mechanism of a group of users (autonomous agents) in an e-commerce social network. We focus mainly on the power of opinion leaders in forming the opinion of other users. Through simulations, we investigate the mechanism of influencing users&apos; opinions by influential opinion leaders. The simulation results show that it is crucial to increase the integrity and credibility of opinion leaders. It&apos;s the only option how to improve the influence of various e-commerce applications and business models

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling the Influence of Opinion Leaders in E-commerce Networks

  • Popis výsledku anglicky

    The development of Internet technologies and Web 2.0 in recent years, also in connection with the current pandemic, has stimulated the growth of e-commerce. Increased attention is also paid to business applications, strategies, and user behavior.Users in the e-commerce environment have access to share their experiences. They have access to the knowledge and understanding of other users. In this environment, opinions and decisions can profoundly affect each other. In this paper, we examine the interaction mechanism of a group of users (autonomous agents) in an e-commerce social network. We focus mainly on the power of opinion leaders in forming the opinion of other users. Through simulations, we investigate the mechanism of influencing users&apos; opinions by influential opinion leaders. The simulation results show that it is crucial to increase the integrity and credibility of opinion leaders. It&apos;s the only option how to improve the influence of various e-commerce applications and business models

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    40th International Conference Mathematical Methods in Economics 2022

  • ISBN

    978-80-88064-62-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    110-115

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    7. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku