Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SMS Business Communication Tools - research design for individual efficiency assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905555" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/79" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/79</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SMS Business Communication Tools - research design for individual efficiency assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    : SMEs have to assert themselves in a continuously more demanding environment. This is due to economic andsocial changes as well as technical progress. It places increasing demands on the communication behaviour ofcompanies. Large companies benefit from digital progress, use synergy effects, and interact with their target groups toan unprecedented extent. On the other hand, SMEs are faced with the problem of not being able to use all communicationpossibilities for themselves due to limited financial and human resources.The paper shows that this supposed handicap could be a competitive advantage. This assumption is based on thehypothesis that the media impact in sub-markets differs from that in supra-regional markets. A literature review supportsthis. At the same time, the study provides a methodological approach to verify the hypothesis by utilising large-scalesurveys in different regions.In order to achieve a competitive advantage, SMEs must be encouraged to put together a more efficientcommunication mix for their submarket than is possible for large companies based on known supraregional strategies.For this purpose, the paper provides the idea to develop further the concept of FLOW distance, which was developed insoftware development, and make it usable for marketing communication.

  • Název v anglickém jazyce

    SMS Business Communication Tools - research design for individual efficiency assessment

  • Popis výsledku anglicky

    : SMEs have to assert themselves in a continuously more demanding environment. This is due to economic andsocial changes as well as technical progress. It places increasing demands on the communication behaviour ofcompanies. Large companies benefit from digital progress, use synergy effects, and interact with their target groups toan unprecedented extent. On the other hand, SMEs are faced with the problem of not being able to use all communicationpossibilities for themselves due to limited financial and human resources.The paper shows that this supposed handicap could be a competitive advantage. This assumption is based on thehypothesis that the media impact in sub-markets differs from that in supra-regional markets. A literature review supportsthis. At the same time, the study provides a methodological approach to verify the hypothesis by utilising large-scalesurveys in different regions.In order to achieve a competitive advantage, SMEs must be encouraged to put together a more efficientcommunication mix for their submarket than is possible for large companies based on known supraregional strategies.For this purpose, the paper provides the idea to develop further the concept of FLOW distance, which was developed insoftware development, and make it usable for marketing communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studentská vědecká a odborná činnost 2022. Sborník vybraných příspěvků studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

  • ISBN

    978-80-7394-927-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    189-201

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    21. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku