Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building of strong brands with emphasis on branding of tourism destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905617" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/83" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/83</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7394-976-1.05" target="_blank" >10.32725/978-80-7394-976-1.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building of strong brands with emphasis on branding of tourism destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this paper is the research of professional journals, reference books,published papers as well as study of best practice of building the strong brands. The keyquestion is how to define a strong brand, from which values the strong brand has been formed and which factors create strong brands. The main point of interest is the branding oftourism destination and how are the standard modern branding strategies useable for it. Destinations brands have very specific characteristics, they are based on historical name of thelocation and are usually public property. This paper deals with the question which brandingfactors are most important for the strong brand of tourisms destination. As a example hadbeen evaluated two successful destinations Austria and Upper Austria and their approach tobranding management. The research will be used as the basis of analysis of other destinationsin dissertation „The marketing of tourism services with the accent of destination branding“.

  • Název v anglickém jazyce

    Building of strong brands with emphasis on branding of tourism destination

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is the research of professional journals, reference books,published papers as well as study of best practice of building the strong brands. The keyquestion is how to define a strong brand, from which values the strong brand has been formed and which factors create strong brands. The main point of interest is the branding oftourism destination and how are the standard modern branding strategies useable for it. Destinations brands have very specific characteristics, they are based on historical name of thelocation and are usually public property. This paper deals with the question which brandingfactors are most important for the strong brand of tourisms destination. As a example hadbeen evaluated two successful destinations Austria and Upper Austria and their approach tobranding management. The research will be used as the basis of analysis of other destinationsin dissertation „The marketing of tourism services with the accent of destination branding“.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Scientific Conference INPROFORUM 2022. DIGITALIZATION. Society and Markets, Business and Public Administration

  • ISBN

    978-80-7394-976-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    30-36

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    3. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku