Management of the Promotion of Tourism Services with an Emphasis on Destination Branding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905570" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/79" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/79</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Management of the Promotion of Tourism Services with an Emphasis on Destination Branding
Popis výsledku v původním jazyce
This dissertation discusses destination branding and the factors that affect the successful branding ofdestinations. The topic of interest is identifying the most effective and successful factors of destination branding andevaluating their links. The most effective combination of branding factors for destination management is another topic ofthe research. The key research question is whether successful branding strengthens and stabilises the destination in timesof growth as well as times of crisis. The thesis also proposes the most effective combination of destination brandingfactors. Austria is used as an example of the importance of destination branding in overcoming the pandemic crisis in theyears 2020 - 2021.
Název v anglickém jazyce
Management of the Promotion of Tourism Services with an Emphasis on Destination Branding
Popis výsledku anglicky
This dissertation discusses destination branding and the factors that affect the successful branding ofdestinations. The topic of interest is identifying the most effective and successful factors of destination branding andevaluating their links. The most effective combination of branding factors for destination management is another topic ofthe research. The key research question is whether successful branding strengthens and stabilises the destination in timesof growth as well as times of crisis. The thesis also proposes the most effective combination of destination brandingfactors. Austria is used as an example of the importance of destination branding in overcoming the pandemic crisis in theyears 2020 - 2021.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studentská vědecká a odborná činnost 2022. Sborník vybraných příspěvků studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7394-927-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
288-293
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
21. 4. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—