Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rural Tourism - Evaluating the Quality of Destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912760" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/euco-2017-0043" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/euco-2017-0043</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/euco-2017-0043" target="_blank" >10.1515/euco-2017-0043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rural Tourism - Evaluating the Quality of Destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper concerns the topic of rural destination quality from the viewpoint of tourism development. The research exploring crucial quality factors from the viewpoint of demand is presented. Rural tourism participants attribute the highest significance to Destination cleanliness and Sense of security. The evaluation of the importance of most research quality factors is not dependent on genderand on the contrary, the importance of 16 quality factors depends on the visitor s age. In the case of the factor of &quot;Friendly acceptance by the locals&quot;, the most significant influence on the visitor s return to the destination was confirmed. On the contrary, this impact was not proven for the factor of &quot;Level of prices of services and goods in the destination&quot;. The research and the successive factor analysis revealed 6 dimensions representing the rural destination quality: Services, Image, Transportation, Well-being, Information/Communication and Attractions/Experiences; Well-being was identified as the most important. This was consecutively confirmed by the analysis of the quality factors&apos; impact on the visitor s overall satisfaction and loyalty to the destination. The research findings provide the theory with topical destination quality dimensions as well as contribute to better understanding of visitor s behavioural mechanisms in rural areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Rural Tourism - Evaluating the Quality of Destination

  • Popis výsledku anglicky

    This paper concerns the topic of rural destination quality from the viewpoint of tourism development. The research exploring crucial quality factors from the viewpoint of demand is presented. Rural tourism participants attribute the highest significance to Destination cleanliness and Sense of security. The evaluation of the importance of most research quality factors is not dependent on genderand on the contrary, the importance of 16 quality factors depends on the visitor s age. In the case of the factor of &quot;Friendly acceptance by the locals&quot;, the most significant influence on the visitor s return to the destination was confirmed. On the contrary, this impact was not proven for the factor of &quot;Level of prices of services and goods in the destination&quot;. The research and the successive factor analysis revealed 6 dimensions representing the rural destination quality: Services, Image, Transportation, Well-being, Information/Communication and Attractions/Experiences; Well-being was identified as the most important. This was consecutively confirmed by the analysis of the quality factors&apos; impact on the visitor s overall satisfaction and loyalty to the destination. The research findings provide the theory with topical destination quality dimensions as well as contribute to better understanding of visitor s behavioural mechanisms in rural areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Countryside

  • ISSN

    1803-8417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    769-788

  • Kód UT WoS článku

    000419991300008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041061697