The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910599" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vsh.cz//file.php?id=552" target="_blank" >http://www.vsh.cz//file.php?id=552</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the article is to verify what quality factors are important for visitors to urban destinations of tourism. Are these factors generally usable for all types of destinations or is it necessary to use a modified set of quality factors for urban destinations? The data entering the factor analysis were gained by a primary research and were tested statistically. Based on the results it was proved that for evaluating the quality of urban destinations it is suitable to use 6 quality dimensions - services, experiences, attractions, transportation, well-being and image - containing 19 quality factors generally applicable in destinations. Other factors typical for urban tourism are less significant for visitors and they can be used as measurable variables for the given dimensions.
Název v anglickém jazyce
The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations
Popis výsledku anglicky
The objective of the article is to verify what quality factors are important for visitors to urban destinations of tourism. Are these factors generally usable for all types of destinations or is it necessary to use a modified set of quality factors for urban destinations? The data entering the factor analysis were gained by a primary research and were tested statistically. Based on the results it was proved that for evaluating the quality of urban destinations it is suitable to use 6 quality dimensions - services, experiences, attractions, transportation, well-being and image - containing 19 quality factors generally applicable in destinations. Other factors typical for urban tourism are less significant for visitors and they can be used as measurable variables for the given dimensions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
27
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
19-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—