Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910599" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vsh.cz//file.php?id=552" target="_blank" >http://www.vsh.cz//file.php?id=552</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the article is to verify what quality factors are important for visitors to urban destinations of tourism. Are these factors generally usable for all types of destinations or is it necessary to use a modified set of quality factors for urban destinations? The data entering the factor analysis were gained by a primary research and were tested statistically. Based on the results it was proved that for evaluating the quality of urban destinations it is suitable to use 6 quality dimensions - services, experiences, attractions, transportation, well-being and image - containing 19 quality factors generally applicable in destinations. Other factors typical for urban tourism are less significant for visitors and they can be used as measurable variables for the given dimensions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Dimensions and Quality Factors in Urban Destinations

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the article is to verify what quality factors are important for visitors to urban destinations of tourism. Are these factors generally usable for all types of destinations or is it necessary to use a modified set of quality factors for urban destinations? The data entering the factor analysis were gained by a primary research and were tested statistically. Based on the results it was proved that for evaluating the quality of urban destinations it is suitable to use 6 quality dimensions - services, experiences, attractions, transportation, well-being and image - containing 19 quality factors generally applicable in destinations. Other factors typical for urban tourism are less significant for visitors and they can be used as measurable variables for the given dimensions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    1801-1535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    27

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    19-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus