Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building Customer Loyalty in Rural Destinations as a Pre-Condition of Sustainable Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913362" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su10040957" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3390/su10040957</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su10040957" target="_blank" >10.3390/su10040957</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building Customer Loyalty in Rural Destinations as a Pre-Condition of Sustainable Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is dedicated to the issues of rural tourism with regard to the visitor&apos;s loyalty towards the destination in a sustainable development context. Particularly, the findings of the research focused on exploring mutual relations among quality dimensions of the rural destination, overall satisfaction of the visitor, and his or her loyalty towards the destination are presented. A structural model was used to explore the relations among quality dimensions, overall satisfaction, and loyalty in the specific environment of the Czech Republic (inland European country, EU member, until 1989 a socialist country, nearly 93% municipalities with fewer than 3000 inhabitants). The research results allow deeper understanding of the visitor&apos;s behavior and the factors influencing the loyalty towards the destination. The significance order of the dimensions according to their direct influence on the required loyalty towards the destination, i.e., coming back to the destination and spreading positive references to the destination, is as follows: 1. well-being, 2. image, 3. services. We conclude that overall satisfaction directly influences loyalty towards the destination.

  • Název v anglickém jazyce

    Building Customer Loyalty in Rural Destinations as a Pre-Condition of Sustainable Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is dedicated to the issues of rural tourism with regard to the visitor&apos;s loyalty towards the destination in a sustainable development context. Particularly, the findings of the research focused on exploring mutual relations among quality dimensions of the rural destination, overall satisfaction of the visitor, and his or her loyalty towards the destination are presented. A structural model was used to explore the relations among quality dimensions, overall satisfaction, and loyalty in the specific environment of the Czech Republic (inland European country, EU member, until 1989 a socialist country, nearly 93% municipalities with fewer than 3000 inhabitants). The research results allow deeper understanding of the visitor&apos;s behavior and the factors influencing the loyalty towards the destination. The significance order of the dimensions according to their direct influence on the required loyalty towards the destination, i.e., coming back to the destination and spreading positive references to the destination, is as follows: 1. well-being, 2. image, 3. services. We conclude that overall satisfaction directly influences loyalty towards the destination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "Nestrankovano"

  • Kód UT WoS článku

    000435188000061

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044415356