Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Management of Quality, Satisfaction, and Loyalty of Rural Destinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F22%3A%230000093" target="_blank" >RIV/02819180:_____/22:#0000093 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/22:00363620

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/chapter/management-of-quality-satisfaction-and-loyalty-of-rural-destinations/294182" target="_blank" >https://www.igi-global.com/chapter/management-of-quality-satisfaction-and-loyalty-of-rural-destinations/294182</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8339-5" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8339-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Management of Quality, Satisfaction, and Loyalty of Rural Destinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is a major global industry that, in its heyday, has become significantly concerned with quality and related themes, satisfaction and loyalty. This chapter aims to identify the factors that influence the quality of a rural destination and the associated visitor satisfaction and loyalty. These factors in turn have an impact on destination management, but also other stakeholders such as tourism entrepreneurs in the destination or residents. In 2020, tourism has undergone significant changes due to the pandemic caused by the SARS-CoV-2 virus. For instance, travel abroad was regulated through government regulations, which caused an increase in demand for rural tourism. As the author's research has shown, some quality factors have undergone significant changes. Even the quality management to achieve visitor satisfaction and loyalty has proven to be very important, especially in the sense that by gaining loyalty at this specific time, it can ensure that visitor numbers are maintained even after the pandemic period when the return of and high growth in overseas travel is expected.

  • Název v anglickém jazyce

    Management of Quality, Satisfaction, and Loyalty of Rural Destinations

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is a major global industry that, in its heyday, has become significantly concerned with quality and related themes, satisfaction and loyalty. This chapter aims to identify the factors that influence the quality of a rural destination and the associated visitor satisfaction and loyalty. These factors in turn have an impact on destination management, but also other stakeholders such as tourism entrepreneurs in the destination or residents. In 2020, tourism has undergone significant changes due to the pandemic caused by the SARS-CoV-2 virus. For instance, travel abroad was regulated through government regulations, which caused an increase in demand for rural tourism. As the author's research has shown, some quality factors have undergone significant changes. Even the quality management to achieve visitor satisfaction and loyalty has proven to be very important, especially in the sense that by gaining loyalty at this specific time, it can ensure that visitor numbers are maintained even after the pandemic period when the return of and high growth in overseas travel is expected.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Innovative Strategic Planning and International Collaboration for the Mitigation of Global Crises

  • ISBN

    9781799883395

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    261-283

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly