Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Udržitelnost a cirkularita módní produkce z pohledu českého spotřebitele a výrobce (průzkumy 2021)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905864" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.wasteforum.cz/cisla/WF_4_2022_p284.pdf" target="_blank" >https://www.wasteforum.cz/cisla/WF_4_2022_p284.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Udržitelnost a cirkularita módní produkce z pohledu českého spotřebitele a výrobce (průzkumy 2021)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Módní průmysl je považován za druhé nejproblematičtější průmyslové odvětví, co se týče negativníchenvironmentálních a etických dopadů. V této souvislosti se stává široce diskutovaným tématemudržitelná móda. Stále více oděvních firem transformuje své obchodní modely a posiluje svédodavatelské řetězce za účelem snížení vlivu módního průmyslu na životní prostředí a zlepšenísocioekonomických podmínek ve výrobě. Cirkulární ekonomika je cestou, která může udržitelnost tohotoodvětví významně posílit. Zásadní je řešit udržitelnost módní produkce ve všech fázích životního cyklutzv. „cradle to grave“: při získávání vstupních surovin, výrobě módních produktů, nákupu a užití módníprodukce spotřebiteli až po využití na konci cyklu.V průzkumech (1 – 7/2021) zahrnutých do grantového projektu GAJU 121/2020/S byl analyzovánpostoj českých spotřebitelů k udržitelné módě, konkrétně účastníků diskusních skupin zaměřených namódu v online prostředí sociálních sítí. Ty se stávají v poslední době významným předmětem zájmufashion marketingu. Zároveň byl realizován průzkum u českých módních výrobců sdruženýchv platformě vyrobeno-u-nas.cz. Oba průzkumy byly realizovány formou elektronického dotazování(CAWI). V příspěvku je prezentováno vyhodnocení základních okruhů otázek a závěry shrnující postojek udržitelné/cirkulární módě.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability and circularity of fashion production from the perspective of the Czech consumer and producer (surveys 2021)

  • Popis výsledku anglicky

    The fashion industry is considered the second most problematic industry in terms of negativeenvironmental and ethical impacts. In this context, sustainable fashion is becoming a widely debatedtopic. More and more clothing companies are transforming their business models and strengthening theirsupply chains to reduce the environmental impact of the fashion industry and improve socio-economicconditions in manufacturing. The circular economy is a path that can significantly strengthen thesustainability of the sector. It is essential to address the sustainability of fashion production at all stagesof the life cycle so-called &quot;cradle to grave&quot;: in the acquisition of feedstock, the manufacture of fashionable products, the purchase and use of fashion able produce by consumers up to the end of the cycle.In the surveys (1-7/2021) included in the GAJU 121/2020/S grant project, the attitude of Czechconsumers to sustainable fashion, namely participants of discussion groups focused on fashion in theonline environment of social networks, was analysed. These have recently become a major focus offashion marketing. At the same time, a survey of Czech fashion producers affiliated with the platformVyrobeno-u-nas.cz was carried out. Both surveys were conducted in the form of electronic polling(CAWI). The paper presents an evaluation of basic question circuits and conclusions summarizingattitudes towards sustainable/circular fashion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Waste Forum

  • ISSN

    1804-0195

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    284-296

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999