Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PERCEPTION OF CIRCULAR ECONOMY AMONG HIGH SCHOOL STUDENTS: AN UNEXPLORED PERSPECTIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F23%3A43906778" target="_blank" >RIV/60076658:12510/23:43906778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2023.06" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2023.06</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2023.06" target="_blank" >10.7441/dokbat.2023.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PERCEPTION OF CIRCULAR ECONOMY AMONG HIGH SCHOOL STUDENTS: AN UNEXPLORED PERSPECTIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Achieving carbon neutrality and the application of the circular economy is the main objective of the European Green Deal. This concept emphasizes the transitions from a linear model to one that promotes resource efficiency and waste reduction to achieve sustainability. The question is how the circular economy as a concept is perceived by high school students. There is a lack of such research in scholarly discourse.The aim is to find out the perception of high school students of the sub-elements of the circular economy. The method was based on a quantitative approach – a questionnaire survey. The questionnaire survey was carried out at a high school in the South Bohemian region with a general focus. A total of 75 questionnaires were used.The results complemented students&apos; perceptions of the circular economy in terms of knowledge, concerns, willingness and behaviour. An important finding was that a larger proportion of students had not encountered the concepts, while the knowledge of the concepts among the remaining students had no statistically significant relationship with the other variables. Correlation analysis showed that the strongest influence is the highest educational attainment of parents.

  • Název v anglickém jazyce

    PERCEPTION OF CIRCULAR ECONOMY AMONG HIGH SCHOOL STUDENTS: AN UNEXPLORED PERSPECTIVE

  • Popis výsledku anglicky

    Achieving carbon neutrality and the application of the circular economy is the main objective of the European Green Deal. This concept emphasizes the transitions from a linear model to one that promotes resource efficiency and waste reduction to achieve sustainability. The question is how the circular economy as a concept is perceived by high school students. There is a lack of such research in scholarly discourse.The aim is to find out the perception of high school students of the sub-elements of the circular economy. The method was based on a quantitative approach – a questionnaire survey. The questionnaire survey was carried out at a high school in the South Bohemian region with a general focus. A total of 75 questionnaires were used.The results complemented students&apos; perceptions of the circular economy in terms of knowledge, concerns, willingness and behaviour. An important finding was that a larger proportion of students had not encountered the concepts, while the knowledge of the concepts among the remaining students had no statistically significant relationship with the other variables. Correlation analysis showed that the strongest influence is the highest educational attainment of parents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings DOKBAT 2023 19th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7678-194-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    79-91

  • Název nakladatele

    Tomas Bata University in Zlín Faculty of Management and Economics

  • Místo vydání

    Tomas Bata University in Zlín

  • Místo konání akce

    Tomas Bata University in Zlín

  • Datum konání akce

    13. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku