Generační management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F24%3A43908529" target="_blank" >RIV/60076658:12510/24:43908529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Generační management
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Generační management se zabývá komplexní analýzou rozdílů mezi různými generacemi na pracovišti a jejich efektivním řízením. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit specifické charakteristiky, preference a potřeby jednotlivých generací v českých organizacích. Monografie tak nabízí praktické návody, jak na základě pochopení generačních rozdílů formulovat strategie pro zlepšení pracovních výsledků a tvorbu harmonického pracovního prostředí. Na základě dotazníkového šetření u 488 respondentů a následné korelační a faktorové analýzy bylo zjištěno, že různé generace jsou specificky motivováni např. přes kariérní růst, zajímavou náplň práce a nabídku benefitů. Generace Baby boomers oceňuje sociální interakce v pracovním kolektivu a spojení práce s neustálým vzděláváním. Generace X klade důraz na flexibilitu práce z domova a rozvoj dovedností. Generace Y hledá rovnováhu mezi finančním ohodnocením a perspektivou profesního růstu, zatímco Generace Z preferuje prostředí s atraktivními benefity a možnostmi osobního rozvoje. Při hledání zaměstnání jsou také patrné rozdíly v preferencích. Zatímco Baby boomers preferují tradiční inzeráty v tisku, generace X a Y se spoléhají na online platformy a sociální sítě. Generace Z, vyrůstající ve světě moderních technologií, využívá online zdroje a oceňuje možnost práce z domova. Co se týče benefitů, lze pozorovat, že starší generace jako Baby boomers, kladou důraz na tradiční firemní výhody, jako jsou stravenky a příspěvek na penzijní pojištění, zatímco mladší generace, zejména generace Y a Z, vyhledávají flexibilitu, pracovní vybavení, a finanční příspěvky na volnočasové aktivity. Výsledky faktorové analýzy ukazují, že každá generace má specifické priority a hodnoty v pracovním prostředí, což umožňuje manažerům lépe porozumět potřebám a preferencím zaměstnanců. Zatímco Baby boomers oceňují osobní a profesní rozvoj a stabilitu, generace X preferuje pracovní autonomii a uznání, generace Y klade důraz na podnikovou kulturu a well-being, a generace Z upřednostňuje interní komunikaci, angažovanost, kontrolu a odměňování. Monografie nabízí klíčové přínosy v propojení teorie, vědy a praxe řízení generací. Poskytuje syntézu teoretických rámců, identifikujících faktory ovlivňující motivaci a spokojenost různých generací, a slouží jako učební materiál i praktický návod pro manažery. Znalosti o tom, co motivuje různé generace, mohou pomoci při vytváření efektivnějších strategií náboru a udržení jednotlivců či k lepšímu přizpůsobení pracovních podmínek a benefitních programů.
Název v anglickém jazyce
Generational management
Popis výsledku anglicky
The monograph "Generational Management" deals with a comprehensive analysis of the differences between various generations in the workplace and their effective management. Its goal is to identify and evaluate the specific characteristics, preferences, and needs of individual generations in Czech organizations. The monograph offers practical guidelines on how to formulate strategies based on an understanding of generational differences to improve work performance and create a harmonious work environment. Based on a questionnaire survey of 488 respondents and subsequent correlation and factor analysis, it was found that different generations are specifically motivated by factors such as career growth, interesting job content, and the offer of benefits. The Baby Boomers generation appreciates social interactions in the work collective and the connection of work with continuous education. Generation X emphasizes the flexibility of working from home and skill development. Generation Y seeks a balance between financial compensation and the prospect of professional growth, while Generation Z prefers an environment with attractive benefits and opportunities for personal development. Differences in preferences are also noticeable when looking for a job. While Baby Boomers prefer traditional advertisements in print media, Generations X and Y rely on online platforms and social networks. Generation Z, growing up in a world of modern technologies, uses online sources and values the option of working from home. Regarding benefits, it is noticeable that older generations, such as Baby Boomers, emphasize traditional corporate benefits such as meal vouchers and contributions to pension insurance, while younger generations, especially Generations Y and Z, seek flexibility, work equipment, and financial contributions to leisure activities. The results of the factor analysis show that each generation has specific priorities and values in the work environment, allowing managers to better understand the needs and preferences of employees. While Baby Boomers value personal and professional development and stability, Generation X prefers work autonomy and recognition, Generation Y emphasizes corporate culture and well-being, and Generation Z prefers internal communication, engagement, control, and compensation. The monograph offers key benefits by connecting theory, science, and practice of generational management. It provides a synthesis of theoretical frameworks identifying factors influencing the motivation and satisfaction of different generations and serves as both educational material and a practical guide for managers. Knowledge of what motivates different generations can help in creating more effective recruitment and retention strategies or better adapting working conditions and benefits programs.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-286-0078-5
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—