Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propojení simulace bojových her se systémy velení a řízení - sen nebo skutečnost?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG10__%2F02%3A00000020" target="_blank" >RIV/60162694:G10__/02:00000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interfacing War Game Simulations with Tactical C2 Systems - Dream or Reality?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Decision-making process in current tactical C2 systems is base on planning process of commanders and their staff. Improving tactical decision making by interfacing war game simulations with tactical C2 systems is achievable. Commander can review theresullts of the simulation and subsequently modify the tactical plan. Previously, the use of ?training? simulations was not a viable solution to real world decision making due to the lengthy time required to input all of the combat entities, the unitorganizations and personnel dispositions, the equipment configurations, status of the units and equipment, and the distribution of the available supplies. Modern C2 systems have all of this information stored in the common system databases, and thisinformation can be used to instantiate and populate the simulation through an electronic adaptation of the data structures to match the requirements of the constructive simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Interfacing War Game Simulations with Tactical C2 Systems - Dream or Reality?

  • Popis výsledku anglicky

    Decision-making process in current tactical C2 systems is base on planning process of commanders and their staff. Improving tactical decision making by interfacing war game simulations with tactical C2 systems is achievable. Commander can review theresullts of the simulation and subsequently modify the tactical plan. Previously, the use of ?training? simulations was not a viable solution to real world decision making due to the lengthy time required to input all of the combat entities, the unitorganizations and personnel dispositions, the equipment configurations, status of the units and equipment, and the distribution of the available supplies. Modern C2 systems have all of this information stored in the common system databases, and thisinformation can be used to instantiate and populate the simulation through an electronic adaptation of the data structures to match the requirements of the constructive simulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of telecommunication and Information Systems.

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    63-74

  • Název nakladatele

    National Institute of Telecommunication, Warsaw, Poland.

  • Místo vydání

    Zegrze, Polsko

  • Místo konání akce

    Zegrze, Polsko

  • Datum konání akce

    1. 11. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku