Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití simulace bojových her na podporu rozhodování na taktické úrovni.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG10__%2F02%3A00000021" target="_blank" >RIV/60162694:G10__/02:00000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Wargame Simulations to Support Decision Making at the Tactical Level.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern Command, Control, Communications, Computers and Intelligence (C4I) systems present opportunities to use tactical simulations such as Janus, Modular Semi-Automated Forces (ModSAF), or the OneSAF Testbed Baseline (OTB) to model courses of action onthe battlefield. Commanders can review the simulation results and modify the tactical plan using the insight gained from the simulations. Previously, training simulations were not viable solutions for decision making due to the time required to inputall of the combat entities, unit organizations, personnel dispositions, equipment configurations, status of the units and equipment, and the distribution of the available supplies. Modern C4I systems have this information stored in databases that can beused to instantiate and populate the simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Wargame Simulations to Support Decision Making at the Tactical Level.

  • Popis výsledku anglicky

    Modern Command, Control, Communications, Computers and Intelligence (C4I) systems present opportunities to use tactical simulations such as Janus, Modular Semi-Automated Forces (ModSAF), or the OneSAF Testbed Baseline (OTB) to model courses of action onthe battlefield. Commanders can review the simulation results and modify the tactical plan using the insight gained from the simulations. Previously, training simulations were not viable solutions for decision making due to the time required to inputall of the combat entities, unit organizations, personnel dispositions, equipment configurations, status of the units and equipment, and the distribution of the available supplies. Modern C4I systems have this information stored in databases that can beused to instantiate and populate the simulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IITSEC Symposium

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    NTSA, Arlington, VA, USA

  • Místo vydání

    Orlando, Florida, USA

  • Místo konání akce

    Orlando, Florida, USA

  • Datum konání akce

    2. 12. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku