Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning English Language through LMS: Designing a New Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F15%3A00531703" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/15:00531703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning English Language through LMS: Designing a New Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    No university in the 21th century is able to exist without either an open source or a commercial version of the software enabling teaching and learning online. Learning management systems (LMS) in tertiary education are becoming a commonplace and play a prominent role in the education process, paving a new way by altering the existing teaching and learning programmes – from traditional classes through blended ones to totally synchronous or asynchronous distant courses. LMSs are the most representative e-learning applications. Some are open source software, others are commercially provided. They can be used for distance-learning and as a supplement to in-class lectures, on which course announcements, homework assignments, lecture notes and slides can be posted, for Internet access (OECD, 2005). The University of Defence is becoming a distance education provider through adopting web-based learning and teaching via Moodle LMS that enables both on-university students and off-university students – military professionals to access their courses. The authors’ objective was to design courses that combine good technical support and quality content and to examine the possibilities of implementation of written to spoken word conversion software. The article discusses the viability of using the combination of Moodle LMS and Balabolka text-to-speech (TTS) conversion tool for enhancing English language skills of Czech military professionals in compliance with NATO STANAG 6001.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning English Language through LMS: Designing a New Course

  • Popis výsledku anglicky

    No university in the 21th century is able to exist without either an open source or a commercial version of the software enabling teaching and learning online. Learning management systems (LMS) in tertiary education are becoming a commonplace and play a prominent role in the education process, paving a new way by altering the existing teaching and learning programmes – from traditional classes through blended ones to totally synchronous or asynchronous distant courses. LMSs are the most representative e-learning applications. Some are open source software, others are commercially provided. They can be used for distance-learning and as a supplement to in-class lectures, on which course announcements, homework assignments, lecture notes and slides can be posted, for Internet access (OECD, 2005). The University of Defence is becoming a distance education provider through adopting web-based learning and teaching via Moodle LMS that enables both on-university students and off-university students – military professionals to access their courses. The authors’ objective was to design courses that combine good technical support and quality content and to examine the possibilities of implementation of written to spoken word conversion software. The article discusses the viability of using the combination of Moodle LMS and Balabolka text-to-speech (TTS) conversion tool for enhancing English language skills of Czech military professionals in compliance with NATO STANAG 6001.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-910810-71-2

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    114-119

  • Název nakladatele

    University of Hertfordshire Hatfield, UK

  • Místo vydání

    Hertfordshire, Hatfield, UK

  • Místo konání akce

    Hertfordshire, Hatfield, UK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000371972900016