Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Holistický přístup při hodnocení produktivních dovedností v testech s vysokým impaktem na další kariéru testovaných

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F18%3A00535414" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/18:00535414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ujop.cuni.cz/strediska/vyzkumne-a-testovaci-centrum/vyzkumne-a-testovaci-centrum-konference-a-seminare" target="_blank" >http://ujop.cuni.cz/strediska/vyzkumne-a-testovaci-centrum/vyzkumne-a-testovaci-centrum-konference-a-seminare</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Holistický přístup při hodnocení produktivních dovedností v testech s vysokým impaktem na další kariéru testovaných

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek analyzuje výhody a nevýhody holistického přístupu při hodnocení produktivních dovedností (mluvení a psaní) u tzv. „high-stakes“ testů. Popisuje holistický a analytický přístup k hodnocení a poté je provedena analýza a srovnání vysledků vzorků subtestu psaní z AJ dle STANAG 6001. Je popsána zásadní role deskriptorů definujících požadovanou úroveň znalostí a je zvažován vliv hodnocení na tvorbu a implementaci těchto testů. Dále jsou rovněž zvažovány případné implikace pro metodické vedení přípravy studentů ke zkoušce s vysokým impaktem na další kariéru testovaných.

  • Název v anglickém jazyce

    Holistic Approach to Productive Skills Assessment in High-Stakes Tests

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides analysis of advantages and disadvantages of productive skills (reading and writing) holistic assessment at high-stakes language examinations. The authors describe holistic and analytical approaches to language proficiency level assessment, analyze and compare both types of assessment at samples of writing ability test of the English exam i.a.w. STANAG 6001, used in the Czech military environment. They stress the indispensable role of descriptors defining desired language level and discuss the impact of assessment on test design and implementation as well as possible implications for student preparation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince

  • ISBN

    978-80-87238-13-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Ústav jazykové a odborné přípravy

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    19. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku