Holistický přístup při hodnocení produktivních dovedností v testech s vysokým impaktem na další kariéru testovaných
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F18%3A00535414" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/18:00535414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ujop.cuni.cz/strediska/vyzkumne-a-testovaci-centrum/vyzkumne-a-testovaci-centrum-konference-a-seminare" target="_blank" >http://ujop.cuni.cz/strediska/vyzkumne-a-testovaci-centrum/vyzkumne-a-testovaci-centrum-konference-a-seminare</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Holistický přístup při hodnocení produktivních dovedností v testech s vysokým impaktem na další kariéru testovaných
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje výhody a nevýhody holistického přístupu při hodnocení produktivních dovedností (mluvení a psaní) u tzv. „high-stakes“ testů. Popisuje holistický a analytický přístup k hodnocení a poté je provedena analýza a srovnání vysledků vzorků subtestu psaní z AJ dle STANAG 6001. Je popsána zásadní role deskriptorů definujících požadovanou úroveň znalostí a je zvažován vliv hodnocení na tvorbu a implementaci těchto testů. Dále jsou rovněž zvažovány případné implikace pro metodické vedení přípravy studentů ke zkoušce s vysokým impaktem na další kariéru testovaných.
Název v anglickém jazyce
Holistic Approach to Productive Skills Assessment in High-Stakes Tests
Popis výsledku anglicky
The article provides analysis of advantages and disadvantages of productive skills (reading and writing) holistic assessment at high-stakes language examinations. The authors describe holistic and analytical approaches to language proficiency level assessment, analyze and compare both types of assessment at samples of writing ability test of the English exam i.a.w. STANAG 6001, used in the Czech military environment. They stress the indispensable role of descriptors defining desired language level and discuss the impact of assessment on test design and implementation as well as possible implications for student preparation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince
ISBN
978-80-87238-13-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
46-52
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Ústav jazykové a odborné přípravy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
19. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—