Career Education Of Military Leaders in the Area of the Lessons Learned
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F23%3A00558331" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/23:00558331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vojenskerozhledy.cz/images/archiv_voj_rozhl/cele_cisla/Od_roku_2017/VR_2022_3.pdf" target="_blank" >https://www.vojenskerozhledy.cz/images/archiv_voj_rozhl/cele_cisla/Od_roku_2017/VR_2022_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3849/2336-2995" target="_blank" >10.3849/2336-2995</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Career Education Of Military Leaders in the Area of the Lessons Learned
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the issue how to develop and strengthen the competencies of military leaders essential for management of the Lessons Learned process in the Czech Armed Forces. The analysis shows that the issue of lessons learned is sufficiently addressed in relevant military documents which provides a foundation for definition of relevant competencies. Questionnaire survey proves that most respondents apply identified competencies related primarily to analysis phase and the verification of lessons identified. The article further presents a study curriculum proposal that can be used as a comprehensive framework for study programs within career education currently provided by the Center for Security and Military Strategic Studies of the University of Defence and the Training Command - Military Academy
Název v anglickém jazyce
Career Education Of Military Leaders in the Area of the Lessons Learned
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the issue how to develop and strengthen the competencies of military leaders essential for management of the Lessons Learned process in the Czech Armed Forces. The analysis shows that the issue of lessons learned is sufficiently addressed in relevant military documents which provides a foundation for definition of relevant competencies. Questionnaire survey proves that most respondents apply identified competencies related primarily to analysis phase and the verification of lessons identified. The article further presents a study curriculum proposal that can be used as a comprehensive framework for study programs within career education currently provided by the Center for Security and Military Strategic Studies of the University of Defence and the Training Command - Military Academy
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
VOJENSKE ROZHLEDY (CZECH MILITARY REVIEW)
ISSN
1210-3292
e-ISSN
2336-2995
Svazek periodika
31 (63)
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
84-100
Kód UT WoS článku
000882989300005
EID výsledku v databázi Scopus
—