Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effectiveness of Classroom Activities in EFL Elementary-Level Courses from Adult Learners’ Perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F24%3A00560312" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/24:00560312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijlter.org/index.php/ijlter/issue/view/122" target="_blank" >http://www.ijlter.org/index.php/ijlter/issue/view/122</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26803/ijlter.22.8.6" target="_blank" >10.26803/ijlter.22.8.6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effectiveness of Classroom Activities in EFL Elementary-Level Courses from Adult Learners’ Perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to identify how adult learners perceive the usefulness of activities implemented in elementary-level courses at the Language Centre of the University of Defence in Brno. The descriptive quantitative research, conducted with 173 military personnel in the form of a questionnaire survey in 2020, concentrated on elucidating which activities employed in classes adult learners consider beneficial for improving speaking skills with respect to their age and the type of course attended. The findings underscored the pivotal role of teacher’s corrective feedback in instructor-learner interactions, both dyadic and whole-class, which may enable adult beginner learners to acquire a target language more effectively, and subsequently, increase their motivation to learn. The study also highlighted the importance of using the mother tongue in short-term beginner courses, accentuating the substantial value of oral translation exercises in the process of basic grammar acquisition as well as vocabulary development. Overall, the findings did not reflect considerable differences in the perceived usefulness of instructional activities, either among the age cohorts or particular courses.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effectiveness of Classroom Activities in EFL Elementary-Level Courses from Adult Learners’ Perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to identify how adult learners perceive the usefulness of activities implemented in elementary-level courses at the Language Centre of the University of Defence in Brno. The descriptive quantitative research, conducted with 173 military personnel in the form of a questionnaire survey in 2020, concentrated on elucidating which activities employed in classes adult learners consider beneficial for improving speaking skills with respect to their age and the type of course attended. The findings underscored the pivotal role of teacher’s corrective feedback in instructor-learner interactions, both dyadic and whole-class, which may enable adult beginner learners to acquire a target language more effectively, and subsequently, increase their motivation to learn. The study also highlighted the importance of using the mother tongue in short-term beginner courses, accentuating the substantial value of oral translation exercises in the process of basic grammar acquisition as well as vocabulary development. Overall, the findings did not reflect considerable differences in the perceived usefulness of instructional activities, either among the age cohorts or particular courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Learning, Teaching and Educational Research

  • ISSN

    1694-2493

  • e-ISSN

    1694-2116

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    MU - Mauricijská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    104-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85173934334