Základní teoretická východiska k možnostem rozvíjení schopností studentů porozumět přenášeným informacím v mezilidské komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F04%3A%230000329" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/04:#0000329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní teoretická východiska k možnostem rozvíjení schopností studentů porozumět přenášeným informacím v mezilidské komunikaci
Popis výsledku v původním jazyce
Sdělení objasňuje pojem a podstatu sociální komunikace jako prostředku k dosahování splnění výchovně vzdělávacích cílů, je příspěvkem k diskusi o tom, proč a jak by měli být vzděláváni budoucí vojenští profesionálové v komunikativních dovednostech. Pozornost je věnována verbální i neverbální komunikaci, jejímu fungování a vlivu na kvalitu činnosti v sociální skupině. Objasňuje metodu rozhovoru jako prostředku k vzájemnému dorozumívání se v lidské činnosti. V závěru jsou formulovány cíle metod ke zkvalitňování sociální komunikace ve školních podmínkách.
Název v anglickém jazyce
Basic Theoretical Data for the Possibilities of Developing Students Abilities to Understand the Information Transfer in Interpersonal Communication
Popis výsledku anglicky
The text explains the term and principle of social communication as the means for achieving the educational aims. It is a contribution to the discussion about the way of educating military professionals in communication skills and about the reasons for that. Attention is paid to verbal and non-verbal communication, their functioning and influence on the quality of work in a social group. The method of conversation is explained as the means of mutual communication during human activities. The aims of themethods for improving social communication under school conditions are defined at the end of the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXII.mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu,zaměřené k aktuálním problémům vědy,výchovy,vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení.
ISBN
80-7231-116-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoká vojenská škola pozemního vojska, Fakulta ekonomiky a managementu
Místo vydání
Vyškov
Místo konání akce
Vyškov
Datum konání akce
20. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—