Komunikace s "obtížným " klientem v oblasti státní sociální podpory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002388" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace s "obtížným " klientem v oblasti státní sociální podpory
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek definuje pojem problematické komunikace z pohledu řízení konfliktů. Objasňuje příčiny a zdroje komunikačních bariér v sociální interakci na základě teorie komunikace a synergického managementu. Všímá si komunikačních situací v sociálně komunikačním diskursu v případech hmotné nouze. Byl sledován průběh komunikace mezi zaměstnancem a klientem Referátu státní sociální podpory v Třinci. Sběr informací proběhl metodou pozorování (zaměřen na klienty) s doplňujícím dotazníkovým šetřením (zaměřeno nazaměstnance). Byly sledovány projevy klientů v oblasti verbální a neverbální komunikace, komunikační bariéry, způsob jednání s klientem a další ukazatele jako například pohlaví, odhadovaný věk apod.
Název v anglickém jazyce
Communication with "Difficult" Client in the Area of Social Support
Popis výsledku anglicky
The article defines the topic of problematic communication from the perspective of conflict management. It explains the causes and sourses of communication barriers in social interaction on the basis of theory of communication and synergic management. Itclarifies communication stituation in the social and communication discourses in the case of low living standards and observes the communication behaviour between clients and emploees in the department of state social support in Třinec. Data collectingwas carried out by means of monitoring focused on clients and questionnaire research related to employees. The behaviour of clients was observed in the verbal and non-verbal spheres, in the area of communication barriers , cases in the negatiations withthe clients, and other indicators like gender, age and so one.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Teoria i praktyka działań komunikacyjnych w poradnictwie i terapii
ISBN
978-83-7780-683-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
153-169
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Wydawnictwo Adam Marszałek
Místo vydání
Toruń
Kód UT WoS kapitoly
—