Nová dimenze prostoru terciárního vzdělávání aneb Konečně začínáme odstraňovat informační bariéry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00426894" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00426894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nová dimenze prostoru terciárního vzdělávání aneb Konečně začínáme odstraňovat informační bariéry
Popis výsledku v původním jazyce
Vytvoření přehlednější a důvěryhodnější soustavy vysokoškolských studií představuje úkol, který je v současnosti řešen v mnoha zemích. Nejnovější poznatky v této oblasti ukazují, že účinným nástrojem k dosažení takového stavu, je vytvoření systému, kterýpopíše ne to, co student absolvoval (současný stav), ale co dovede (předpokládaný budoucí stav). Autor si klade za cíl představit, co nejširší akademické komunitě z vysokoškolských institucí, na pozadí řešení jednoho individuálního projektu národního, jak rozumět a začít přistupovat k obsahovému význam pojmů: evropský kvalifikační rámec, národní kvalifikační rámec, oblast vzdělávání, národní deskriptory, deskriptory oblasti vzdělávání. Toto všechno je prezentováno na základě výsledků, které byly autorem doposud získány v problematice týkající se především vzdělávání v oblasti bezpečnostních oborů.
Název v anglickém jazyce
New Dimension of Tertiary Education or Finally We Have Started Removing Information Barriers
Popis výsledku anglicky
The creation of more general and reliable system of university education represents a task which is currently dealt with in many countries. The latest pieces of knowledge in this field show that the creation of the system which will describe not what a student has graduated from (current state), but what he/she is able to do (expected future state) is an efficient tool for the achievement of such a state. On the basis of working on one individual national project, the author sets himself the aim of introducing to the academic community from university institutions how to understand and start approaching the meaning of concepts, such as European Qualification Framework, National Qualification Framework, educational field, national descriptors, descriptors in educational fields. All of this is presented on the basis of results which the author has gained so far in the problems regarding especially the education in the field of security service.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu
ISBN
978-80-7231-733-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—