Optimální zásobování a logistika v praktických aplikacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F13%3A00498685" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/13:00498685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimální zásobování a logistika v praktických aplikacích
Popis výsledku v původním jazyce
Software řeší úlohu optimální distribuce zásob ke klíčovým prvkům (zákazníkům) z více zásobovacích stanovišť. Systém využívá algoritmus Ant Colony Optimization, který umožňuje efektivní řešení úlohy (v odborné literatuře označované jako Multi-Depot Vehicle Routing Problem). Hlavním účelem úlohy je poskytovat zásobování zákazníků v zájmovém prostoru co možná nejefektivněji. Na kritéria efektivity můžeme pohlížet z různých pohledů podle daného zadání. Cílem může být minimalizovat celkovou trasu všech prostředků dopravující zásoby, nebo minimalizovat celkový čas potřebný pro zásobování, nebo minimalizovat celkovou spotřebu všech vozidel. Trasy mezi jednotlivými stanovišti jsou počítány na základě modelu optimálního přesunu, který zahrnuje reliéf, terén, topografické objekty, infrastrukturu, a další.
Název v anglickém jazyce
Optimal supply distribution and logistics in practical applications
Popis výsledku anglicky
Software deals with the task of optimal supply distribution to key elements from multiple depots. The system applies the Ant Colony Optimization algorithm which allows the effective solution of the problem called Multi-Depot Vehicle Routing Problem. Theprimary goal is to provide supplies to friendly elements operating in the area of interest as efficiently as possible. The efficiency can be seen from different perspectives according to the nature of the task at hand; the objective might be to minimizethe sum of distances travelled by all vehicles, or minimize the time of the whole operation, or minimize the total fuel consumed by all vehicles. Routes between nodes are computed according to the model of an optimal movement which incorporates data of the real environment including relief, terrain, topographical objects, infrastructure, etc.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R-UO-K110-STP-001
Technické parametry
Program podporuje zvýšení efektivity plánovacích a rozhodovacích procesů. Překladač MS Visual Studio, použitý programovací jazyk C++, podporován operační systém MS Windows XP a vyšší. Program neobsahuje žádné algoritmy či data podléhající nějakému stupniutajení podle zákona č. 412/2005 Sb. a ani neobsahuje určené neutajované informace. Data nejsou součástí tohoto programu. Program lze využít pro podobné úlohy řešené v rámci civilního sektoru. Odpovědná osoba pro jednání o licenčním či jiném využití výsledku: Ing. Milan Hanousek, Ph.D., Kounicova 65, 662 10 Brno, tel. 973442102. Výsledek je využíván příjemcem; licenční smlouva nemusí být uzavřena.
Ekonomické parametry
Z důvodu jedinečnosti výsledku nebyly ekonomické parametry stanoveny.
IČO vlastníka výsledku
60162694
Název vlastníka
Ministerstvo obrany - Univerzita obrany, Kounicova 65, 66210 Brno.