Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A TRAFFIC ABILITY OF THE TERRAIN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F14%3A00522751" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/14:00522751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A TRAFFIC ABILITY OF THE TERRAIN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the capability of the terrain earlier and nowadays, and then with the geographical conditions, which affect the movement of military vehicles. It describes their effect on speed and safety of movement of people and vehicles too. Finding of the optimal routes outside the communication is studied in the Army environment, but it occur in civilian as well, primarily in crisis situation, or by the provision of assistance when natural disasters such as floods, fires, storms etc., have happened. These movements require the optimization of routes when effects of geographical factors should be included. The most important factor is the surface of a terrain. Their mutual impact has been given by coefficient of deceleration. This coefficient can be used for the commander`s decision. New approaches and methods are necessary parts of this evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    A TRAFFIC ABILITY OF THE TERRAIN

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the capability of the terrain earlier and nowadays, and then with the geographical conditions, which affect the movement of military vehicles. It describes their effect on speed and safety of movement of people and vehicles too. Finding of the optimal routes outside the communication is studied in the Army environment, but it occur in civilian as well, primarily in crisis situation, or by the provision of assistance when natural disasters such as floods, fires, storms etc., have happened. These movements require the optimization of routes when effects of geographical factors should be included. The most important factor is the surface of a terrain. Their mutual impact has been given by coefficient of deceleration. This coefficient can be used for the commander`s decision. New approaches and methods are necessary parts of this evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1802-3975

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus