Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of human resources for contemporary technical society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00535203" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00535203 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/18:00535203

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of human resources for contemporary technical society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an attempt to uncover especially the role of programming knowledge gained in time before entering a technical faculty. The described questionnaire survey was realised at the Faculty of Military Technology (FMT) of the University of Defence (UoD) in the winter semester of the academic year 2017/2018. Additional data to those from paper forms were added from the university information system after the end of semester exam period. These provided a suitable data sample for verifying authors' hypotheses. The results are documented and interpreted. The authors mean that the research in the formation of students' algorithmic thinking deserves more attention in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of human resources for contemporary technical society

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an attempt to uncover especially the role of programming knowledge gained in time before entering a technical faculty. The described questionnaire survey was realised at the Faculty of Military Technology (FMT) of the University of Defence (UoD) in the winter semester of the academic year 2017/2018. Additional data to those from paper forms were added from the university information system after the end of semester exam period. These provided a suitable data sample for verifying authors' hypotheses. The results are documented and interpreted. The authors mean that the research in the formation of students' algorithmic thinking deserves more attention in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300013