Education of human resources for contemporary technical society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00535203" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00535203 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G43__/18:00535203
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of human resources for contemporary technical society
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an attempt to uncover especially the role of programming knowledge gained in time before entering a technical faculty. The described questionnaire survey was realised at the Faculty of Military Technology (FMT) of the University of Defence (UoD) in the winter semester of the academic year 2017/2018. Additional data to those from paper forms were added from the university information system after the end of semester exam period. These provided a suitable data sample for verifying authors' hypotheses. The results are documented and interpreted. The authors mean that the research in the formation of students' algorithmic thinking deserves more attention in the future.
Název v anglickém jazyce
Education of human resources for contemporary technical society
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an attempt to uncover especially the role of programming knowledge gained in time before entering a technical faculty. The described questionnaire survey was realised at the Faculty of Military Technology (FMT) of the University of Defence (UoD) in the winter semester of the academic year 2017/2018. Additional data to those from paper forms were added from the university information system after the end of semester exam period. These provided a suitable data sample for verifying authors' hypotheses. The results are documented and interpreted. The authors mean that the research in the formation of students' algorithmic thinking deserves more attention in the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
103-109
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000452558300013