Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical Analysis of Driving Style and its Effect on Cargo Securing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00535270" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00535270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical Analysis of Driving Style and its Effect on Cargo Securing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with evaluating a transport experiment in the training of drivers on roads paved with granite block. The data measured consists of magnitudes of acceleration coefficients obtained over one-second intervals in three axes and is statistically analyzed. A variance analysis is performed by multiple comparisons to verify the equivalence hypothesis of the mean values of acceleration coefficients (their magnitude in absolute value) separately for each of 14 drivers for each coordinate (axis). The results of the analysis show certain specific pairs of drivers whose driving style show significantly varied magnitudes of those acceleration coefficients in some axes. Emphasis is placed on the influence of driving style on the acceleration coefficients generated with regard to cargo securing. The model further compares the effect of these variable magnitudes of acceleration coefficients on cargo securing and identifies recommendations for optimization.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical Analysis of Driving Style and its Effect on Cargo Securing

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with evaluating a transport experiment in the training of drivers on roads paved with granite block. The data measured consists of magnitudes of acceleration coefficients obtained over one-second intervals in three axes and is statistically analyzed. A variance analysis is performed by multiple comparisons to verify the equivalence hypothesis of the mean values of acceleration coefficients (their magnitude in absolute value) separately for each of 14 drivers for each coordinate (axis). The results of the analysis show certain specific pairs of drivers whose driving style show significantly varied magnitudes of those acceleration coefficients in some axes. Emphasis is placed on the influence of driving style on the acceleration coefficients generated with regard to cargo securing. The model further compares the effect of these variable magnitudes of acceleration coefficients on cargo securing and identifies recommendations for optimization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering - ICTTE 2018

  • ISBN

    978-86-916153-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    744-750

  • Název nakladatele

    City Net Scientific Research Center Ltd. Belgrade

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    27. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000542956800100