Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical modeling of cargo securing on selected military trucks and road surfaces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F25%3A00561981" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/25:00561981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/15485129241227012" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/15485129241227012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/15485129241227012" target="_blank" >10.1177/15485129241227012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical modeling of cargo securing on selected military trucks and road surfaces

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of new technologies (e.g. 3-axial accelerometers) and their implementation to the armed forces made it possible to rather easily obtain data on transportation with regard to cargo securing. It is however crucial to evaluate the data, and identify the factors important for the selection of an appropriate cargo securing system. Particular attention should be paid to the transportation on lower-quality roads, or possibly in the terrain as greater shocks the cargo (as well as the vehicle and the driver) is subject to can be expected. Data obtained from the military transport experiment has been processed using advanced statistical methods (a contaminated probability distribution, methods of statistical comparison and an analysis of variance). The transportation data from the use of two military trucks on three different road surfaces has been compared. The results show, in which axes there are statistically significant differences in terms of the frequency of exceeding normatively determined acceleration coefficient values in relation to the road surface type and the vehicle type. Further results are based on the modelling of acceleration coefficients using a contaminated log-normal distribution, where the distribution of acceleration coefficient values is contaminated by outliers resulting from sudden changes in the transport conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical modeling of cargo securing on selected military trucks and road surfaces

  • Popis výsledku anglicky

    The development of new technologies (e.g. 3-axial accelerometers) and their implementation to the armed forces made it possible to rather easily obtain data on transportation with regard to cargo securing. It is however crucial to evaluate the data, and identify the factors important for the selection of an appropriate cargo securing system. Particular attention should be paid to the transportation on lower-quality roads, or possibly in the terrain as greater shocks the cargo (as well as the vehicle and the driver) is subject to can be expected. Data obtained from the military transport experiment has been processed using advanced statistical methods (a contaminated probability distribution, methods of statistical comparison and an analysis of variance). The transportation data from the use of two military trucks on three different road surfaces has been compared. The results show, in which axes there are statistically significant differences in terms of the frequency of exceeding normatively determined acceleration coefficient values in relation to the road surface type and the vehicle type. Further results are based on the modelling of acceleration coefficients using a contaminated log-normal distribution, where the distribution of acceleration coefficient values is contaminated by outliers resulting from sudden changes in the transport conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000182" target="_blank" >CK03000182: Výzkum stavebně-technických požadavků na využití národní pozemní infrastruktury TEN-T k řešení krizových situací velkého rozsahu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Defense Modeling and Simulation: Applications, Methodology, Technology

  • ISSN

    1548-5129

  • e-ISSN

    1557-380X

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    341-355

  • Kód UT WoS článku

    001146924200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182850036