Příprava na řešení bezpečnostních hrozeb s využitím simulace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00536047" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00536047 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava na řešení bezpečnostních hrozeb s využitím simulace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možností přípravy a provádění simulovaných cvičení složek integrovaného záchranného systému (IZS) a orgánů krizového řízení se zapojením studentů bezpečnostních oborů na řešení bezpečnostních hrozeb. Článek v teoretické části uvádí východiska využití konstruktivní simulace pro výcvik současných a budoucích odborníků v oblasti bezpečnosti včetně role cvičících složek IZS a orgánů krizového řízení. Na základě aplikace principů a kritérií nástrojů konstruktivní simulace je provedena komparace možných přístupů k provádění cvičení. Na vymezená východiska následně navazuje návrh propojení edukace a praxe a návrh zlepšujícího cyklu edukace studentů s využitím konstruktivní simulace pro zkvalitnění přípravy na řešení bezpečnostních hrozeb.
Název v anglickém jazyce
Preparation for response to security threats through simulation
Popis výsledku anglicky
The article deals with the possibility of preparation and performance of simulated exercises of the integrated rescue system (IRS) and crisis management authorities with the involvement of students in a security related fields of study. In the theoretical part, the article presents theoretical basis of the utilization of constructive simulation tools for the training of current and future security experts, including IRS and the crisis management authorities. Based on the application of principles and criteria of constructive simulation tools, a comparison of possible approaches to the exercise is performed. Following the theoretical basis, potential link between education and practice and improving cycle of education utilizing constructive simulation are proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Monitorování cizorodých látek v životním prostředí XX.
ISBN
978-80-7560-154-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
61-72
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Ovčárna pod Pradědem
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—