Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POSSIBILITIES AND LIMITS OF ETHICS EDUCATION FOR STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF DEFENCE - FUTURE MILITARY LEADERS OF THE ARMY OF THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F19%3A00536549" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/19:00536549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POSSIBILITIES AND LIMITS OF ETHICS EDUCATION FOR STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF DEFENCE - FUTURE MILITARY LEADERS OF THE ARMY OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors, in their contribution, which has the character of review studies, compile the knowledge, findings, and conclusions they have reached in previous studies and researches. Their aim is to evaluate the possibilities and limits of ethics education in the conditions of the University of Defence and to design a model of ethics education for military students - future military leaders. Authors concluded that it is necessary to extend the existing teaching of theoretical and applied ethics and to connect it with a suitable tool enabling the long-term development of students - future military leaders. The authors' proposed model of ethics education, therefore, represents a construction involving the theoretical background, identifying subjects and objects of ethics education and their interactions using the proposed application of the method, "11 Principles of Effective Character Education" by Thomas Lickona and Matthew Davidson into the conditions of the University of Defence. The acquired knowledge will be used by the authors in the draft of the Model of Ethical Education and Ethical Leadership of the Czech Armed Forces.

  • Název v anglickém jazyce

    POSSIBILITIES AND LIMITS OF ETHICS EDUCATION FOR STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF DEFENCE - FUTURE MILITARY LEADERS OF THE ARMY OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The authors, in their contribution, which has the character of review studies, compile the knowledge, findings, and conclusions they have reached in previous studies and researches. Their aim is to evaluate the possibilities and limits of ethics education in the conditions of the University of Defence and to design a model of ethics education for military students - future military leaders. Authors concluded that it is necessary to extend the existing teaching of theoretical and applied ethics and to connect it with a suitable tool enabling the long-term development of students - future military leaders. The authors' proposed model of ethics education, therefore, represents a construction involving the theoretical background, identifying subjects and objects of ethics education and their interactions using the proposed application of the method, "11 Principles of Effective Character Education" by Thomas Lickona and Matthew Davidson into the conditions of the University of Defence. The acquired knowledge will be used by the authors in the draft of the Model of Ethical Education and Ethical Leadership of the Czech Armed Forces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9422-9428

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    Valencia, SPAIN

  • Místo konání akce

    Valencia, SPAIN

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000541042204072