Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drivers Training based on Data from Accelerometer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F20%3A00555743" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/20:00555743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2020/a062008-003(2020).pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2020/a062008-003(2020).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46300/9109.2020.14.3" target="_blank" >10.46300/9109.2020.14.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drivers Training based on Data from Accelerometer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the article, the application of modern MEMS accelerometers to evaluate driver training is discussed. Data from a transport experiment with Tatra 815 on a training polygon consisting of 4 types of surfaces were used, and the driver completed 4 individual laps. The tested parameters showed statistically significant differences between selected laps and surfaces (sections) depending on the driving style and the average speed. It is clear from the evaluation of the ride that the driver is gradually improving when driving on the polygon, as assumed. However, from a certain moment the magnitude of generated shocks exceeds normatively determined values. The design part determines specific requirements on driving characteristics of a driver during a driver training.

  • Název v anglickém jazyce

    Drivers Training based on Data from Accelerometer

  • Popis výsledku anglicky

    In the article, the application of modern MEMS accelerometers to evaluate driver training is discussed. Data from a transport experiment with Tatra 815 on a training polygon consisting of 4 types of surfaces were used, and the driver completed 4 individual laps. The tested parameters showed statistically significant differences between selected laps and surfaces (sections) depending on the driving style and the average speed. It is clear from the evaluation of the ride that the driver is gradually improving when driving on the polygon, as assumed. However, from a certain moment the magnitude of generated shocks exceeds normatively determined values. The design part determines specific requirements on driving characteristics of a driver during a driver training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Jounal of Education and Information Technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Kód UT WoS článku

    000605946300003

  • EID výsledku v databázi Scopus