Drivers Training based on Data from Accelerometer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F20%3A00555743" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/20:00555743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2020/a062008-003(2020).pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2020/a062008-003(2020).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.46300/9109.2020.14.3" target="_blank" >10.46300/9109.2020.14.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Drivers Training based on Data from Accelerometer
Popis výsledku v původním jazyce
In the article, the application of modern MEMS accelerometers to evaluate driver training is discussed. Data from a transport experiment with Tatra 815 on a training polygon consisting of 4 types of surfaces were used, and the driver completed 4 individual laps. The tested parameters showed statistically significant differences between selected laps and surfaces (sections) depending on the driving style and the average speed. It is clear from the evaluation of the ride that the driver is gradually improving when driving on the polygon, as assumed. However, from a certain moment the magnitude of generated shocks exceeds normatively determined values. The design part determines specific requirements on driving characteristics of a driver during a driver training.
Název v anglickém jazyce
Drivers Training based on Data from Accelerometer
Popis výsledku anglicky
In the article, the application of modern MEMS accelerometers to evaluate driver training is discussed. Data from a transport experiment with Tatra 815 on a training polygon consisting of 4 types of surfaces were used, and the driver completed 4 individual laps. The tested parameters showed statistically significant differences between selected laps and surfaces (sections) depending on the driving style and the average speed. It is clear from the evaluation of the ride that the driver is gradually improving when driving on the polygon, as assumed. However, from a certain moment the magnitude of generated shocks exceeds normatively determined values. The design part determines specific requirements on driving characteristics of a driver during a driver training.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Jounal of Education and Information Technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
14-21
Kód UT WoS článku
000605946300003
EID výsledku v databázi Scopus
—