Driving Dynamics Study in Firefighting Vehicles Drivers Training on a Training Polygon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F22%3A10248797" target="_blank" >RIV/61989100:27200/22:10248797 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/22:10248797
Výsledek na webu
<a href="https://www.cetjournal.it/index.php/cet/article/view/CET2290088" target="_blank" >https://www.cetjournal.it/index.php/cet/article/view/CET2290088</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3303/CET2290088" target="_blank" >10.3303/CET2290088</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Driving Dynamics Study in Firefighting Vehicles Drivers Training on a Training Polygon
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with studying the driving dynamics of emergency fire trucks and their testing on the closed training polygon Automotodrom s.r.o., Brno. It is focused on the issue of braking and driving in a circle and the subsequent evaluation of longitudinal and lateral acceleration. Measurements were taken on dry asphalt with full fire extinguisher tanks. The experiments were carried out on two different firefighting vehicles construction types, TATRA with mixed chassis and SCANIA with urban chassis. The results of the measurements can be used for fire protection units within the driver education system to improve safety when driving to intervene.
Název v anglickém jazyce
Driving Dynamics Study in Firefighting Vehicles Drivers Training on a Training Polygon
Popis výsledku anglicky
The article deals with studying the driving dynamics of emergency fire trucks and their testing on the closed training polygon Automotodrom s.r.o., Brno. It is focused on the issue of braking and driving in a circle and the subsequent evaluation of longitudinal and lateral acceleration. Measurements were taken on dry asphalt with full fire extinguisher tanks. The experiments were carried out on two different firefighting vehicles construction types, TATRA with mixed chassis and SCANIA with urban chassis. The results of the measurements can be used for fire protection units within the driver education system to improve safety when driving to intervene.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemical Engineering Transactions
ISSN
2283-9216
e-ISSN
—
Svazek periodika
90
Číslo periodika v rámci svazku
Neuveden
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
523-528
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85131240610