Víceúčelový vizualizační systém
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F06%3A%230000212" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/06:#0000212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Víceúčelový vizualizační systém
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá popisem architektury nízkonákladového víceúčelového vizualizačního systému (VVS) určeného k zobrazení letové situace pro potřeby pilota. Systém byl původně navržen ve formě pasivního systému přiblížení na přistání za podmínek IFR pro malá letadla. Výhodou tohoto systému je jeho adaptibilita a možnost připojení různých typů avionických zařízení. Základní jednotkou systému je jednotka GPS-INS. Data naměřená GPS-INS jsou předzpracována neuronovou sítí a násedně využita v 3D vizualizačním systému. Neuronová síť je adaptována tak, aby eliminovala krátkodobá zpoždění nebo ztráty dat. 3D vizualizační systém zpracovává data neuronové sítě a případně 6DOF sensoru pohybu pilotovy hlavy. Dalším důležitým zdrojem dat pro vizualizační systémje digitální model terénu společně s databází překážek. Výstupem je 3D pohled na okolí letounu.
Název v anglickém jazyce
Multipurpose visualization system
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design and architecture of the low cost Multipurpose Flight Visualization System (MFVS). The MFVS system was originally developed as a passive IFR approach system for general aviation small planes. A relatively high adaptabilityis one of the main advantages. It can be easily used with many types of avionics devices. The GPS/INS system is used as the primary data source. The data from the GPS/INS system are preprocessed by proprietary neural network unit that feeds the 3D visualization system. The neural network unit is responsible for adaptation of this system and can eliminate problems caused by data delays and data dropouts. The 3D visualization unit processes data from the neural network unit and eventually from the 6DOF tracker that is placed on the pilot's HMD (Head Mounted Display).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
25th Digital Avionics Systems Conference (DASC), Proceedings Network-Centric Enviroment: The Impact on Avionics and Systems
ISBN
1-4244-0378-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
120-124
Název nakladatele
AIAA Digital Avionics Technical Committee, IEEE Aerospace and Electronics System Society, IEEE Catalog Number: 06CH37804C
Místo vydání
Portland, USA
Místo konání akce
Portland, USA
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—