Determination of Vehicle Time Duarability on the Basis of Life Cycle Costs and Failure Intensity.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F09%3A%230002871" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/09:#0002871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of Vehicle Time Duarability on the Basis of Life Cycle Costs and Failure Intensity.
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes two possible approaches to the determination of optimal vehicle durability time. The first approach is based on the life cycle costs calculation, and the second approach is based on the determination of the failures intensity relation. Therefore it is necessary to collect and sort data on the occurrence and relevancy of failures, costs on failures removal, preventative maintenance costs and costs on operating state. The calculation of the vehicle Land Rover Defender, which has beendelivered to the Army of the Czech Republic since 1995, is mentioned as a model for optimal mean time determination of durability time. In this case, the vehicle durability time for the Land Rover Defender was calculated at 250 000 km. This results fromthe calculation using both abovementioned independent methods.
Název v anglickém jazyce
Determination of Vehicle Time Duarability on the Basis of Life Cycle Costs and Failure Intensity.
Popis výsledku anglicky
The article describes two possible approaches to the determination of optimal vehicle durability time. The first approach is based on the life cycle costs calculation, and the second approach is based on the determination of the failures intensity relation. Therefore it is necessary to collect and sort data on the occurrence and relevancy of failures, costs on failures removal, preventative maintenance costs and costs on operating state. The calculation of the vehicle Land Rover Defender, which has beendelivered to the Army of the Czech Republic since 1995, is mentioned as a model for optimal mean time determination of durability time. In this case, the vehicle durability time for the Land Rover Defender was calculated at 250 000 km. This results fromthe calculation using both abovementioned independent methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Military Technologies 2009 (ICMT?09).
ISBN
978-80-7231-649-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—