Controller Area Network based On-board Data Acquisition System on Military Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00423303" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00423303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Controller Area Network based On-board Data Acquisition System on Military Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at the design of data acquisition system architecture based on Controller Area Network (CAN) and its optimization for use on a military aircraft. System is proposed as a modular structure, primarily intended for data acquisition from particular subsystems and their handling. Gathered data will be also provided through a gateway to the integrated NEC (Network Enabled Capability) environment. An originally automotive bus CAN enhanced by the CANaerospace, a protocol specially developed for use in aviation, have been employed as a means of communication. The use of the conventional communication bus on military aircraft requires specific solution in many aspects. The paper shows some problems arisen from the CAN implementation and dealswith a brand new method of the network communication management. Proposed technique was experimentally verified and results are included in the paper.
Název v anglickém jazyce
Controller Area Network based On-board Data Acquisition System on Military Aircraft
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the design of data acquisition system architecture based on Controller Area Network (CAN) and its optimization for use on a military aircraft. System is proposed as a modular structure, primarily intended for data acquisition from particular subsystems and their handling. Gathered data will be also provided through a gateway to the integrated NEC (Network Enabled Capability) environment. An originally automotive bus CAN enhanced by the CANaerospace, a protocol specially developed for use in aviation, have been employed as a means of communication. The use of the conventional communication bus on military aircraft requires specific solution in many aspects. The paper shows some problems arisen from the CAN implementation and dealswith a brand new method of the network communication management. Proposed technique was experimentally verified and results are included in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OVUOFVT200802" target="_blank" >OVUOFVT200802: FŮZE - Inovace technologií zpracování dat ze senzorů umístněných na moderní letecké technice a fůze dat z těchto senzorů v prostředí NEC</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Concepts and Implementations for Innovative Military Communications and Information Technologies
ISBN
978-83-61486-70-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Military University of Technology
Místo vydání
Warsaw, Polsko
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—