Human?s features ? pilot?s during aircraft flight control from automatic regulation viewpoint
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00423392" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00423392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Human?s features ? pilot?s during aircraft flight control from automatic regulation viewpoint
Popis výsledku v původním jazyce
The paper represents an attempt to analyze the human?s properties in the aircraft flight control. Replacement model of human?s behaviour is created - pilot in the automatic control viewpoint. The history does not provide much information on how to accessto the analysis of human?s features in terms of automatic control. Simulations of human?s "response" on the impulse input are an essential building block in the design of circuits of auto flight aircraft control. Particular attention is paid to simulation analysis of group pilot - aircraft during dumping the fast aircraft oscillations and during longitudinal movement control and lateral movement control.
Název v anglickém jazyce
Human?s features ? pilot?s during aircraft flight control from automatic regulation viewpoint
Popis výsledku anglicky
The paper represents an attempt to analyze the human?s properties in the aircraft flight control. Replacement model of human?s behaviour is created - pilot in the automatic control viewpoint. The history does not provide much information on how to accessto the analysis of human?s features in terms of automatic control. Simulations of human?s "response" on the impulse input are an essential building block in the design of circuits of auto flight aircraft control. Particular attention is paid to simulation analysis of group pilot - aircraft during dumping the fast aircraft oscillations and during longitudinal movement control and lateral movement control.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OVUOFVT200802" target="_blank" >OVUOFVT200802: FŮZE - Inovace technologií zpracování dat ze senzorů umístněných na moderní letecké technice a fůze dat z těchto senzorů v prostředí NEC</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th International Symposium on Measurement, Analysis and Modeling of Human Functions
ISBN
978-80-01-04577-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické
Místo vydání
Praha, Česká republika
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—