Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relief Impact to Cross-Country Movement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00425146" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00425146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relief Impact to Cross-Country Movement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper in Proceedings of the Joint 9th Asia-Pacific ISTVS Conference, Sapporo, Japan. The realistic analysis of Cross Country Movement is very important for the military training and operations and it is based on the terrain interaction with vehicles. Thefactors concerned are: slope, soils, vegetation, drainage (hydrology), meteorological factors and vehicle movement characteristics. The goal of this paper is the particular analysis of the critical relief factors in terrain, which are important for thevehicles manoeuvre and their cartographic visualization. The relief gradient and microrelief forms impacts to cross-country movement according to the profile description of vehicle route are analysed in paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Relief Impact to Cross-Country Movement

  • Popis výsledku anglicky

    Paper in Proceedings of the Joint 9th Asia-Pacific ISTVS Conference, Sapporo, Japan. The realistic analysis of Cross Country Movement is very important for the military training and operations and it is based on the terrain interaction with vehicles. Thefactors concerned are: slope, soils, vegetation, drainage (hydrology), meteorological factors and vehicle movement characteristics. The goal of this paper is the particular analysis of the critical relief factors in terrain, which are important for thevehicles manoeuvre and their cartographic visualization. The relief gradient and microrelief forms impacts to cross-country movement according to the profile description of vehicle route are analysed in paper.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OVUOFVT200801" target="_blank" >OVUOFVT200801: METEOR - Geografické a meteorologické faktory bojiště, jejich dynamická vizualizace a lokalizace v systémech velení a řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů