Vliv pilota na stabilitu vrtulníku při poruše řídicího systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00446253" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00446253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv pilota na stabilitu vrtulníku při poruše řídicího systému
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek je částečným výstupem mého tříměsíčního působení na University of Hertfordshire v Anglii (ERASMUS). V první řadě je vytvořen analytický model vrtulníku Sea King SH-3D v simulačním prostředí Matlab-Simulink? a přitom je sledována jeho odezva na výstupu s předem zadanými počátečními podmínkami. Do obvodu zpětné vazby jednoho ze senzoru je vnesena chyba (porucha), vrtulník se stává nestabilním systémem. V tento okamžik je do simulačního modelu vrtulníků přidán model chování pilota. Sledujeme, jak pilot ovlivní stabilitu vrtulníků při poruše jednoho ze senzoru. Výstupem jsou okomentované grafy jednotlivých simulací.
Název v anglickém jazyce
Effect of the pilot on the helicopter stability in the control system failure
Popis výsledku anglicky
The paper presents a partial result of my three-month work at the University of Hertfordshire in England (ERASMUS). First, the analytical model of helicopter is created (Helicopter Sea King SH-3D) in simulation environment Matlab-Simulink?. With pre-specified initial conditions the output response of helicopter is observed. Error (fault) one of the sensor in the feedback loop is created, the helicopter became unstable system. At this time the pilot behaviour model is added to the simulation model of helicopter. We observe how the pilot will effect stability of helicopter when one of the sensors will fail. The outputs of each simulation are graph with comment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 11. mezinárodní vědecké konference ,,Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2011"
ISBN
978-80-7231-828-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
43-52
Název nakladatele
Univerzita Obrany,Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—