Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv pilota na stabilitu vrtulníku při poruše řídicího systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00446253" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00446253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv pilota na stabilitu vrtulníku při poruše řídicího systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek je částečným výstupem mého tříměsíčního působení na University of Hertfordshire v Anglii (ERASMUS). V první řadě je vytvořen analytický model vrtulníku Sea King SH-3D v simulačním prostředí Matlab-Simulink? a přitom je sledována jeho odezva na výstupu s předem zadanými počátečními podmínkami. Do obvodu zpětné vazby jednoho ze senzoru je vnesena chyba (porucha), vrtulník se stává nestabilním systémem. V tento okamžik je do simulačního modelu vrtulníků přidán model chování pilota. Sledujeme, jak pilot ovlivní stabilitu vrtulníků při poruše jednoho ze senzoru. Výstupem jsou okomentované grafy jednotlivých simulací.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of the pilot on the helicopter stability in the control system failure

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a partial result of my three-month work at the University of Hertfordshire in England (ERASMUS). First, the analytical model of helicopter is created (Helicopter Sea King SH-3D) in simulation environment Matlab-Simulink?. With pre-specified initial conditions the output response of helicopter is observed. Error (fault) one of the sensor in the feedback loop is created, the helicopter became unstable system. At this time the pilot behaviour model is added to the simulation model of helicopter. We observe how the pilot will effect stability of helicopter when one of the sensors will fail. The outputs of each simulation are graph with comment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků 11. mezinárodní vědecké konference ,,Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2011"

  • ISBN

    978-80-7231-828-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Název nakladatele

    Univerzita Obrany,Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku