Effect of the Pilot Behavior Model on the Helicopter Stability in the Auto-Stabilization System Failure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00477213" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00477213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of the Pilot Behavior Model on the Helicopter Stability in the Auto-Stabilization System Failure
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a mathematical identification of time constants for pilot behavior during a helicopter control process. Based on this mathematical identification and a mathematical description of helicopter dynamics, a simulation scheme was built inthe Simulink? environment. Subsequently, the analysis of time constant changes in a pilot behavior model during helicopter longitudinal motion was done, including changes in transfer delay as well as in pilot?s gain. The obtained results are presented in the selected examples in the form of 3D graphs, all created in MATLAB?.
Název v anglickém jazyce
Effect of the Pilot Behavior Model on the Helicopter Stability in the Auto-Stabilization System Failure
Popis výsledku anglicky
This paper describes a mathematical identification of time constants for pilot behavior during a helicopter control process. Based on this mathematical identification and a mathematical description of helicopter dynamics, a simulation scheme was built inthe Simulink? environment. Subsequently, the analysis of time constant changes in a pilot behavior model during helicopter longitudinal motion was done, including changes in transfer delay as well as in pilot?s gain. The obtained results are presented in the selected examples in the form of 3D graphs, all created in MATLAB?.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ESTEL 2012 Proceedings
ISBN
978-1-4673-4688-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Italy
Místo konání akce
Rome-Italy
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—