Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parameter Estimation of Transfer Function of Pilot Behavior Model from Measured Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476557" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parameter Estimation of Transfer Function of Pilot Behavior Model from Measured Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes calculations and results of time constants of mathematical model of a pilot' s behavior. Pilot was tested to a sudden altitude change whilst he controlled an aircraft. For calculations were used two different methods of measured dataprocessing. Firstly the method using System IdentificationToolbox(TM) from programming environment MATLAB(R) was applied. The second method used the identification algorithm to identify parameters of a transfer function of dynamic system which has beencreated by authors few years ago. The analytical model of human behavior from the basic element of an automated regulation was created. Experimental measurements were made on the Cessna 152 cockpit simulator at the University of Hertfordshire, Hatfield.The tested pilots were pilot students with several tens of flight hours in real planes. The pilot?s response to a sudden aircraft altitude change was measured.

  • Název v anglickém jazyce

    Parameter Estimation of Transfer Function of Pilot Behavior Model from Measured Data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes calculations and results of time constants of mathematical model of a pilot' s behavior. Pilot was tested to a sudden altitude change whilst he controlled an aircraft. For calculations were used two different methods of measured dataprocessing. Firstly the method using System IdentificationToolbox(TM) from programming environment MATLAB(R) was applied. The second method used the identification algorithm to identify parameters of a transfer function of dynamic system which has beencreated by authors few years ago. The analytical model of human behavior from the basic element of an automated regulation was created. Experimental measurements were made on the Cessna 152 cockpit simulator at the University of Hertfordshire, Hatfield.The tested pilots were pilot students with several tens of flight hours in real planes. The pilot?s response to a sudden aircraft altitude change was measured.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Automatic Control, Systems Science and Communications.

  • ISBN

    978-1-61804-103-6

  • ISSN

    1790-5117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    144-148

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku