Experimental Identification of Pilot Response Using Measured Data from a Flight Simulator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00477209" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00477209 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Identification of Pilot Response Using Measured Data from a Flight Simulator
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the measuring of pilot response time to a sudden change in a controlled parameter whilst flying an aircraft. The authors of this paper created an analytical model of human behavior from the basic data of an automated regulation. Themeasurements have been done on a Cessna 152 simulator at the University of Hertfordshire, Hatfield. The tested pilots were pilot students with several tens of flight hours in real planes. The pilot?s response to a sudden aircraft altitude change was measured. For analysis of the measured results a mathematical identification model in MATLAB? environment was used. The results obtained from MATLAB? confirm that the experimental measurements were successful.
Název v anglickém jazyce
Experimental Identification of Pilot Response Using Measured Data from a Flight Simulator
Popis výsledku anglicky
This paper describes the measuring of pilot response time to a sudden change in a controlled parameter whilst flying an aircraft. The authors of this paper created an analytical model of human behavior from the basic data of an automated regulation. Themeasurements have been done on a Cessna 152 simulator at the University of Hertfordshire, Hatfield. The tested pilots were pilot students with several tens of flight hours in real planes. The pilot?s response to a sudden aircraft altitude change was measured. For analysis of the measured results a mathematical identification model in MATLAB? environment was used. The results obtained from MATLAB? confirm that the experimental measurements were successful.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Arti?cial Intelligence Applications and Innovations
ISBN
978-3-642-33408-5
ISSN
1868-4238
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
126-135
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Halkidiki, Greece
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—