Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contemporary Lectures in Attention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476291" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contemporary Lectures in Attention

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with contemporary lectures in the Czech university environment. The author?s aim is to contribute to the solution of the problem of a low attendance of students in lecture halls. What are the possible reasons of this situation and what isa possible solution which could be used? Firstly, the current state of the problem is described. Secondly, the author tries to find approaches which should lead to the higher interest of students in lectures. Basic terms are defined. The lecture is defined as an object and its connections to surrounding environment are described. The point of view of a student is included and his/her assessment of a lecture is stated. Finally, some conclusions are offered for discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary Lectures in Attention

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with contemporary lectures in the Czech university environment. The author?s aim is to contribute to the solution of the problem of a low attendance of students in lecture halls. What are the possible reasons of this situation and what isa possible solution which could be used? Firstly, the current state of the problem is described. Secondly, the author tries to find approaches which should lead to the higher interest of students in lectures. Basic terms are defined. The lecture is defined as an object and its connections to surrounding environment are described. The point of view of a student is included and his/her assessment of a lecture is stated. Finally, some conclusions are offered for discussion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    169-174

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100018