Contemporary Lectures in Attention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476291" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contemporary Lectures in Attention
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with contemporary lectures in the Czech university environment. The author?s aim is to contribute to the solution of the problem of a low attendance of students in lecture halls. What are the possible reasons of this situation and what isa possible solution which could be used? Firstly, the current state of the problem is described. Secondly, the author tries to find approaches which should lead to the higher interest of students in lectures. Basic terms are defined. The lecture is defined as an object and its connections to surrounding environment are described. The point of view of a student is included and his/her assessment of a lecture is stated. Finally, some conclusions are offered for discussion.
Název v anglickém jazyce
Contemporary Lectures in Attention
Popis výsledku anglicky
The paper deals with contemporary lectures in the Czech university environment. The author?s aim is to contribute to the solution of the problem of a low attendance of students in lecture halls. What are the possible reasons of this situation and what isa possible solution which could be used? Firstly, the current state of the problem is described. Secondly, the author tries to find approaches which should lead to the higher interest of students in lectures. Basic terms are defined. The lecture is defined as an object and its connections to surrounding environment are described. The point of view of a student is included and his/her assessment of a lecture is stated. Finally, some conclusions are offered for discussion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
169-174
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310175100018